Da je umjetna inteligencija (AI) vruća tema, pokazao je panel održan u okviru Weekend Media Festivala. Pod nazivom “Nitko mi ne treba”, na panelu se raspravljalo o transformaciji radnih mjesta pod utjecajem umjetne inteligencije, ali i o etičkim pitanjima, odgovornosti i rizicima koje AI donosi.
Tako je primjerice marketing jedan od sektora u kojem je utjecaj AI-a već jako vidljiv. Više od 80 posto marketinških tvrtki koristi AI u svom poslovanju. Ono što je nekada bilo opcionalno, danas je nužnost.
Ne radi se više o tome treba li se koristiti AI alatima, nego o tome koje AI alate znaš koristiti, istaknuo je Vedran Antoljak, suosnivač i partner u konzultantskoj kući Best Advisory.
Ozren Kobsa, odvjetnik i osnivač Ulpiana, pravnog alata osmišljenog za pojednostavljenje pravnih istraživanja i povećanje učinkovitosti, podijelio je svoje uvide o primjeni AI alata u pravnoj praksi, ističući kako tehnologija može unaprijediti kvalitetu pravne pomoći i ubrzati svakodnevne procese unutar pravnih timova.
Jedno od ključnih pitanja koja se otvaraju u kontekstu umjetne inteligencije je sigurnost radnih mjesta u budućnosti. Manuela Šola, osnivačica agencije Komunikacijski laboratorij, smatra kako se ljudi ne trebaju bojati hoće li ostati bez posla – umjetna inteligencija odrađuje repetitivne poslove i oslobađa vrijeme za one kreativne zadatke.
Znati koristiti AI alate je važno, ali još je važnije znati kritički razmišljati o onome što AI generira, istaknula je Šola. S druge strane, Mauricio Licul, osnivač DataFlipa, upozorio je da se tehnologija mijenja toliko brzo da se mnogi jednostavno neće uspjeti na vrijeme prekvalificirati.
Budućnost radnih mjesta zasigurno će biti obilježena implementacijom umjetne inteligencije, a jedini način da ostanemo konkurentni je stalno učenje i prilagodba novim tehnologijama. Stručnjaci su se složili da ćemo biti svjedoci transformacije određenih radnih mjesta, ali i stvaranja novih prilika za one koji će biti spremni ulagati u svoje vještine i znanja.