AI utrka uzima svoj danak: Zaposlenici u tehnološkim kompanijama pod velikim su pritiskom i na rubu izgaranja

Jedan je softverski inženjer komentirao kako cijeli priča o AI-u i razvoju te tehnologije više nije ni kul ni zabavna.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 07.05.2024. / 11:50

Izgaranje na poslu, ilustracija (Foto: Getty Images)

Umjetna inteligencija u posljednje vrijeme doživljava svoj “iPhone trenutak”, kako je to slikovito opisao Jensen Huang, a brojne manje i velike tehnološke kompanije vode veliku utrku u razvoju ove tehnologije i proizvoda koji su bazirani na njoj. Konkurencija je velika, a pritisak na zaposlenike u kompanijama još i veći, zbog čega je sve veći broj njih na rubu izgaranja, ako već nisu izgorjeli pod zahtjevima svojih poslodavaca i investitora.

Novinari CNBC-a razgovarali su s nekim zaposlenicima velikih tehnoloških kompanija koji su, naravno, pristali na komentar samo pod uvjetom potpune anonimnosti. Iako rade u različitim kompanijama - od Applea preko Amazona do Googlea, problemi su svuda isti.

Sam Altman Altman objasnio svoju viziju umjetne inteligencije koja je pomalo zastrašujuća

U prvom planu pri razvoju umjetne inteligencije je brzina te se novi proizvodi moraju razvijati što brže. Zbog te brzine zaposlenici više nemaju vremena za kritičko razmišljanje, sigurnost proizvoda pala je u drugi plan, a od ljudi se često traži da rade na proizvodima koji u biti ne donose nikakva rješenja problema i mnogi od njih na kraju niti ne ugledaju svjetlo dana, usprkos činjenici da su timovi bili pod velikim pritiskom da ih što prije dovrše.

Također, često se pokušava zadovoljiti investitore i forsirati AI, čak kada su dostupna i druga, učinkovitija rješenja, a tome treba dodati kako se na AI projekte ubacuju ljudi koji nemaju dovoljno znanja, niti iskustva s tom tehnologijom. Kada se tome dodaju i jako kratki rokovi, jasno je zašto su ljudi frustrirani i na rubu izgaranja. No čini se kako se situacija neće skoro promijeniti jer gotovo sve kompanije vide umjetnu inteligenciju kao zlatnu koku, priliku koja se ne smije propustiti te ne smiju zaostajati za konkurencijom.

Microsoftova CFO Amy Hood tako je nedavno najavila kako kompanija usmjerava radnu snagu prema AI projektima koji sada imaju prioritet te će kompanija nastaviti s investiranjem u ovu tehnologiju za koju kaže da će oblikova sljedeće desetljeće. Mark Zuckerberg tijekom nedavne objave poslovnih rezultata Mete rekao kako će tvrtka fokus staviti na AI proizvode i servise, a slično je raspoloženje i smjer razmišljanja i u ostalim tehnološkim kompanijama. Umjetna inteligencija je na prvom i najvažnijem mjestu.

To više nije kul ni zabavno

A taj brzi i ponekad prilično nekontrolirani razvoj ove tehnologije mogao bi imati svakakve posljedice u stvarnom svijetu, uključujući i one negativne, o čemu se često govori. No dojam koji se stječe na temelju komentara zaposlenika velikih IT kompanija je da vodeće osobe u kompanijama ne razmišljaju o tim posljedicama i njihovom potencijalno negativnom utjecaju na sve nas, već im je jedino važno da drže korak s konkurentima i nastave s razvojem AI proizvoda i servisa. Pod svaku cijenu.

AI spot Put prema “bankrotu kreativnosti”: Pogledajte spot koji je u potpunosti napravila umjetna inteligencija

Situaciju vezanu uz razvojem umjetne inteligencije možda je najbolje opisao softverski inženjer i digitalni umjetnik Morry Kolman koji se pita isplati li se, zbog brzog razvoja ove tehnologije, uopće ulagati svoje vrijeme u njen razvoj: Mislim da je za mene najveća stvar što to više nije cool, niti zabavno.

Zaposlenici s kojima su novinari pričali požalili su se kako je se njihov posao većinom pretvorio u zadovoljavanje investitora i razvoj tehnologije kako ne bi zaostajali za konkurencijom, umjesto na rješavanju aktualnih problema. Zbog svog tog pritiska i rastućeg izgaranja dio zaposlenika počeo je tražiti nove poslove ili su zatražili da ih se premjesti u druge odjele unutar kompanije.

Iz CNBC-a su poslali upite nekoliko kompanija vezano uz komentare njihovih zaposlenika, a dok iz nekih nisu dobili odgovor, iz Amazona su im poručili kako je “netočno i zavaravajuće” stvarati zaključke o iskustvu zaposlenika kompanije na temelju anegdota pojedinačnih zaposlenika.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti