Umjetna inteligencija već sada ima značajan utjecaj na poslovanje brojnih kompanija u gotovo svim industrijama, a njen će učinak s vremenom biti samo još veći i snažniji. Prema predviđanjima PWC-a, umjetna inteligencija bi do kraja ovog desetljeća mogla pridonijeti do 11,5 posto BDP-a Južne Europe, što uključuje i našu regiju i ekvivalent je dodatnih čak 700 milijardi dolara.
Mogućnosti i potencijala ove tehnologije svjesni su i zaposlenici kojima AI postaje alat kojim se svakodnevno služe i pomaže im da budu brži i učinkovitiji u stvarima koje rade. A koliko je AI popularna i koliko se često koristi u kompanijama, možemo vidjeti na temelju istraživanja Microsofta i LinkedIna koje je obuhvatilo 31 tisuću ljudi u 31 zemlji.
Work Trend Index tako pokazuje da zaposlenici u kompanijama žele umjetnu inteligenciju na poslu i neće čekati da je njihove tvrtke ponude pa tako skoro 80 posto njih koji koriste ovu tehnologiju, na posao donosi vlastite AI alate, pri čemu je taj trend češći u manjim i srednjim kompanijama i odnosi se na sve generacije, ne samo na generaciju Z. Korištenje AI-a na radnom mjestu gotovo se udvostručilo u posljednje pola godine pa tako danas čak tri četvrtine zaposlenika koristi umjetnu inteligenciju na poslu, a nije teško zaključiti kako će taj broj s vremenom samo rasti.
Porast interesa za ovom tehnologijom vidljiv je i po aktivnostima zaposlenika na poslovnoj mreži LinkedIn - u posljednjih pola godina korištenje tečajeva na ovoj mreži koji su usmjereni stjecanju AI sposobnosti poraslo je za 160 posto među profesionalcima netehničkih zanimanja, dok je broj profesionalaca koji dodaju AI vještine svojim profilima porastao čak 142 puta.
Kao najveće benefite AI-a zaposlenici spominju uštedu vremena (90 posto), mogućnost fokusa na najvažniji posao (85 posto), veću kreativnost (84 posto) te, zanimljivo, zbog umjetne inteligencije njih 83 posto kaže kako sada više uživaju u poslu.
Provedeno istraživanje pokazalo je još neke zanimljivosti. Naime, iako se skoro 80 posto lidera kompanija slaže da je usvajanje AI-a ključno kako bi njihove tvrtke ostale konkurentne, čak 60 posto njih smatra kako njihova kompanija nema viziju i plan kako implementirati tu tehnologiju. Iz tog razloga zaposlenici, kako je već spomenuto, stvari uzimaju u svoje ruke i donose vlastite alate.
Također, iako se umjetna inteligencija često povezuje s otkazima i gubitkom posla, Work Trend Index pokazuje kako AI zaposlenicima otvara mogućnost napredovanja u karijeri. Naime, kako na tržištu nedostaje talenata s odgovarajućim vještinama, poznavanje ove tehnologije i njena korištenja važna je prednost pri traženju (novog) posla.
Istraživanje je pokazalo kako postoje četiri tipa korisnika AI-a – od skeptika koji rijetko koriste umjetnu inteligenciju do naprednih korisnika koji je intenzivno koriste. U usporedbi sa skepticima, napredni AI korisnici značajno su promijenili svoje radne dane, ponovo osmišljavajući poslovne procese i štedeći više od 30 minuta dnevno. Više od 90% naprednih korisnika kaže da uz umjetnu inteligenciju lakše upravljaju ogromnom količinom posla i da više uživaju u poslu, no nisu sami u tome. Za te korisnike postoji 61% veća vjerojatnost da će od svog direktora čuti o važnosti korištenja generativne umjetne inteligencije na poslu, 53% je veća vjerojatnost da će dobiti poticaj od vodstva da razmotre kako umjetna inteligencija može transformirati njihovu funkciju i 35% je veća vjerojatnost da će sudjelovati na AI treningu prilagođenom za njihovu specifičnu poziciju ili funkciju.