Poput ogromnog globalnog akvarija, sve se svodi na priču o tome kako „velike ribe jedu male“, jedina je razlika što se ovdje radi o poslovnom preuzimanju posrhnulih kompanija koje su nekada bile velike, a danas su duboko u tami nemoći...
Praktički je nemoguće pratiti tko, kada, za koliko i koga kupuje, ali na kraju će, po svemu sudeći, ostati svega nekoliko velikih igrača koji će „usisati“ sve što vrijedi na tržištu u diktirati globalno ponašanje u IT i telekomunikacijskom sektoru. Najbolji je primjer posljednja vijest, prema kojoj Lenovo želi kupiti BlackBerry, nakon što je već kupio Motorolu, čime je više nego jasno dao do znanja da ga osim tržišta računala, prijenosnika i tableta i te kako zanima i tržište pametnih telefona. I dok je nekada BlackBerry bio sinonim za kvalitetan pametni telefon s naprednim mogućnostima, danas je kompanija praktički na izdisaju, udio na tržištu prodanih pametnih telefona im je 2,7% i nešto se mora promijeniti, inače je neizbježna – propast. Lenovo, pak, bilježi rast u segmentu prodaje smatrphonea, sada je na 4,7% s tendencijom rasta...
Međutim, ova potencijalna poslovna transakcija nije zanimljiva samo kao „igra novaca“, u pitanju su i sigurnosno politički aspekti i to između zemalja koje nikada nisu, a ni neće, biti „najbolji prijatelji“. Prvi problem je što je Lenovo jedna od rijetkih privatnih kompanija u Kini, što mu olakšava tržišnu utakmicu, a drugi, daleko veći, je činjenica da oko pola milijuna BlackBerry pametnih telefona koristi – Ministarstvo obrane Sjedinjenih Američkih Država! K tome, više od milijun BlackBerry pametnih telefona se ukupno koristi u raznim državnim službama SAD-a, pa bi potencijalna prodaja Kinezima, u vrijeme opće paranoje, mogla i te kako uzdrmati sigurnosno samopouzdanje „najveće sile svijeta“, kako si Amerika voli tepati.
Zbog svega navedenoga, čim se pojavila informacija o potencijalnoj kupovini, naglašeno je kako će vlade SAD-a i Kanade, ako do poslovne ponude od strane Lenova uopće dođe jako pažljivo razmotriti sve elemente. Priča koja bi mogla biti jako, jako zanimljiva, a jedino je sigurno da je BlackBerry već službeno oglasio da je na prodaju, ponude se očekuju do 4. studenoga.
Izvor The Wall Street Journal, foto via Flickr