Amazon dokazao da je tržište smartphonea iznimno teško i kompleksno

Iz vana stvari uvijek izgledaju lakše nego što zapravo jesu, a u prilog tome ide i tržište smartphonea. Samsung, LG, Sony, Apple, Google, Microsoft, svi se oni natječu kako privući kupce, no to nije nimalo lako kako izgleda.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 09.09.2014. / 07:37

Amazon dokazao da je tržište smartphonea iznimno teško i kompleksno

Iz vana stvari uvijek izgledaju lakše nego što zapravo jesu, a u prilog tome ide i tržište smartphonea. Samsung, LG, Sony, Apple, Google, Microsoft, svi se oni natječu kako privući kupce, no to nije nimalo lako kako izgleda. 

Zadnjih četiri godine Amazon je radio na razvoju svoje vizije smartphonea koji nosi naziv Amazon Fire, projekt na kojem je radilo tisuće zaposlenika s ciljem da se u prvoj godini proda između milijun i dva milijuna uređaja. 

Iako uređaj ima neke prednosti, većina korisnika se žalila na slabu bateriju, značajke koje su bile “najglasnije” su zapravo i najgore, a sve to rezultiralo je slabom prodajom, čak toliko slabom da su i sami analitičari iznenađeni. Povodom slabe prodaje, Amazon je odlučio smanjiti cijenu na svega 0.99 dolara, što znači da će na samom uređaju gubiti prilično velik novac, no nadaju se kako će to kompenzirati s prodajom sadržaja putem Amazonove web trgovine — model koji za sada dobro funkcionira na Kindleu. 

Bez obzira na rušenje cijena uređaja, koje nikako neće odgovarati prodavačima uređaja, Amazon i dalje nudi godinu dana besplatnog korištenja Primea koji košta 99 dolara godišnje, no ugovor i dalje mora biti potpisan na dvije godine. 

Iako Amazon nikad ne otkriva brojke prodanih uređaja, The Guardian nagađa kako se radi o brojci od 35.000 komada. Iako Amazon ima novaca za trošenje na ovaj uređaj, što će vjerojatno i učiniti s obzirom na pozajmicu od 2 milijarde dolara iz Bank Of America, pitanje je hoće li se uloženo vratiti. “Ako se oslanjamo na povijest, ovo obično ne funkcionira”, istaknuo je Wayne Lam, stariji analitičar u tvrtki IHS Technology. 

Jeff Bezos nije čovjek koji lako odustaje, tako da vjerujemo kako bi njegov uređaj koristilo čim više ljudi, no teško se probiti kroz sada već etabliranu konkurenciju poput Samsunga, LG-a, HTC-a, Sonyja, Applea i drugih.

Foto AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti