Prilikom donošenja odluke o kupovini novih stvari, većina ljudi prvo će prosurfati internetom kako bi saznali iskustva onih koji su već kupili te stvari/proizvode. Takve su recenzije vjerojatno najvažnije jer iz prve ruke mogu saznati sve dobre i loše strane takvih proizvoda. Kako milijuni svakodnevno kupuju putem Amazona i njegove online trgovine, često se oslanjaju na recenzije koje se objavljuju ispod tih proizvoda i te su recenzije za mnoge razlog zašto su kupili ili nisu kupili proizvod s Amazona.
No problem je što je teško znati piše li osoba tu recenziju zaista iz vlastitog iskustva ili ima neke druge motive, odnosno piše li lažne recenzije. Neki iz razloga da ocrne konkurente, tj. konkurentske uređaje, a drugi jer tako mogu dobiti neku financijsku naknadu, odnosno najčešće sam proizvod koji recenziraju.
Amazon je već neko vrijeme u ratu s takvim lažnim recenzijama, a ovaj tjedan podigli su tužbu protiv dvije kompanije, odnosno internetske stranice (AppSally i Rebatest) čiji su korisnici pisali lažne recenzije na Amazonu. Iz Amazona su objavili kako je njihova istraga pokazala da su ove dvije stranice imale čak oko 900 tisuća korisnika koji su za lažne recenzije dobivali novac ili besplatne proizvode.
Na takvim se stranicama prodaju recenzije s pet zvjezdica, neki nude pisanje negativnih recenzija za konkurentske proizvode, dok neki prodavači na Amazonu od korisnika traže da izbrišu ranije napisane negativne recenzije. Sve je to, naravno, protiv pravila Amazona te je riječ o zavaravanju kupaca. Amazon je prve tužbe zbog lažnih recenzija podigao još prije sedam godina, no usprkos tome konstantno su se pojavljivale nove stranice putem kojih su se mogle kupiti pozitivne recenzije.
Prilikom nove tužbe protiv spomenute dvije stranice, iz Amazona su komentirali kako, dok sprječavaju objavu milijuna sumnjivih recenzija na njihovim stranicama, sada udaraju direktno na izvor tih recenzija.
Izvor: Yahoo