Kako bi mogao izgledati offline šoping u budućnosti pokazao nam je Amazon sa svojim konceptom trgovina Amazon Go. Prilikom ulaska u trgovinu potrebno se registrirati sa svojim računom u Amazonu, staviti stvari koje želite u košaru i napustiti trgovinu. Dakle, bez zaustavljanja na blagajnama jer ih u tim trgovinama - nema.
Umjesto blagajni, trgovinama je opremljena brojnim senzorima i kamerama koji prate sve što kupci uzimaju i stavljaju na račun, a naplata ide nakon što napustite trgovinu i to s kartice povezane s Amazonovim računom.
Kako je opremanje trgovine svim tim senzorima, kamerama i ostalim hardverom prilično skupo, Amazon će testirati jeftiniju ideju u trgovini koju planiraju otvoriti u Los Angelesu. Riječ je o pametnim kolicima za kupovinu nazvanim Dash Cart koja su opremljena modernom tehnologijom, vagom i ekranom osjetljivim na dodir. Princip dodavanja proizvoda sličan je kao i na brzim blagajnama kakvima se koristimo i u Hrvatskoj. Kolica imaju skener za barkod - proizvode se skenira i postavlja u kolica, dok je proizvode bez barkoda potrebno prvo odabrati u sustavu te će putem ugrađene vage kolica sama izvagati voće i povrće i upisati cijenu.
Prije početka šopinga potrebno se prijaviti s računom otvorenim u Amazonu putem posebnog QR koda, a na kraju šopinga nema, dakle, zaustavljanja na blagajni, već će se iznos za kupovinu skinuti s računa povezanog s Amazonom.
Nakon toga pametna kolica potrebno je ostaviti na za to predviđeno mjesto, a račun za kupovinu stići će mailom. Pored linije za izlazak kupaca s pametnim kolicima, postojat će i linija za ostale koji kupuju na tradicionalan način i plaćaju proizvode na blagajni. Naime, kako je prostor za postavljanje proizvoda u pametnim kolicima ograničen, osobe koje žele obaviti malo veći šoping koristit će klasična kolica i tradicionalni način plaćanja.
Otvaranje prve Amazonove trgovine u kojoj će se koristiti pametna kolica očekujemo krajem godine.
Izvor: The Verge