Amazon dominira tržištem e-trgovine, a u budućnosti želi dio kolača od offline prodaje te umjesto klasičnih trgovina i prodavaonica brze hrane Amazon namjerava stvari napraviti na svoj način i ako uspije u tome, mogao bi u potpunosti revolucionarizirati i to tržište.
Njihove Amazon Go trgovine zvuče kao utopija za sve one koji mrze duge šopinge i čekanja u redu na blagajnama – dovoljno je ušetati se u trgovinu, uzeti što treba i otići, bez čekanja u redovima i zaustavljanja na blagajnama. Prilikom ulaska u trgovinu potrebno je prijaviti se preko mobitela na svoj Amazon račun, a sustav će pratiti sve što stavljate u košaricu i zbrajati troškove tako da kada napustite trgovinu, samo će vam skinuti novac s računa.
Teško je zamisliti jednostavniji, brži i učinkovitiji šoping u trgovinama, a takav način kupovine uskoro bi mogao biti dostupan velikom broju Amerikanaca.
Naime, do sada se može kupovati u samo nekoliko ovakvih trgovina u Seattleu i jednoj u Chicagu, no već za nekoliko godina broj Amazon Go trgovina mogao bi iznositi čak oko tri tisuće. Ove informacije ne dolaze direktno iz Amazona, već od ljudi koji su dobro upoznati s planovima Bezosa i ekipe te, ako su istinite, Amazon bi tijekom sljedećih nekoliko godina zaista mogao donijeti pravu revoluciju u načinu na koji se kupuje u trgovinama.
Do kraja 2018. možemo očekivati desetak takvih trgovina, a već sljedeće godine oko 50 trgovina u velikim gradovima poput New Yorka i San Francisca. Nakon toga bi nastavili agresivno ekspanziju i otvorili ukupno do tri tisuće trgovina – trenutno se u Amazon Go trgovinama većinom prodaju namirnice poput pripremljenih sendviča, salata, jogurta i slično, a u budućnosti možemo očekivati i povećanje ponude.
Ipak, otvaranje tako velikog broja trgovina u kratko vrijeme nosi i određene probleme poput velikih troškova – navodno je za otvaranje prve Amazon Go trgovine u Seattleu utrošeno više od milijun dolara samo za hardver, a iako možemo očekivati da će cijena s vremenom biti niža, i dalje je riječ o iznimno velikim ciframa.
Izvor: CNBC