Američka mornarica razvija letjelicu koja bi mogla ostati u zraku punih 90 dana. Letjelica koja trenutno nosi ime Skydweller, spada u kategoriju bespilotnih letjelica, a impresivno vrijeme autonomije trebala bi postići velikim rasponom krila na kojima bi se trebali nalaziti solarni paneli.
Kako piše New Scientist, Skydweller zapravo je temeljen na solarnom zrakoplovu, Solar Impulse 2, koji je obletio Zemlju 2015. i 2016. godine. No, za razliku od Solar Impulse 2 koji ima pilotsku kabinu, Skydweller ju neće imati, što će omogućiti dulji ostanak u zraku.
U konačnici bi Skydweller trebao imati raspon krila od gotovo 72 metra, na kojima će biti 270 metara kvadratnih fotonaponskih ćelija, koje će pak proizvoditi do 2 kilovata struje. Letjelica će moći ponijeti i do 400 kilograma dodatnog tereta u obliku radara, kamera i slične opreme za nadzor.
Trenutno planiramo testirati autonomni let, potom autonomno polijetanje i slijetanje, istaknuo je direktor američko-španjolske tvrtke Skydweller Aero, Robert Miller. Kad sve bude dokazano da radi, krenut ćemo s testovima izdržljivosti, a cilj nam je let dulji od 90 dana.
Skydweller bi mornarici trebao garantirati stalni nadzor mora tijekom praćenja bojnih brodova na njihovim misijama. Naime, tijekom misija, bojne brodove najčešće prate zrakoplovi koji nadziru more oko brodova. No, oni su skupi za održavanje, a i svako njihovo polijetanje i slijetanje zahtjeva dodatne logističke troškove. Bespilotna letjelica poput Skydwellera koja bi u zraku mogla ostati danima, uvelike bi smanjila te troškove.
U budućnosti je u planu opremanje Skydwellera vodikovim gorivim ćelijama kako bi letjelica dodatno dobila na sigurnosti i omogućilo joj se ostanak u zraku i po lošem vremenu.
Izvor: New Scientist