Amsterdam je jedan od šest europskih gradova koji će uskoro testirati sustav daljinskog ograničenja brzine električnih bicikala, zbog čega ga je savjetnica za promet u gradskoj upravi, Melanie van der Horst prošli tjedan i sama testirala, piše NL Times.
Sustav asistencije za pedale e-bicikla Melanie Van der Horst isključio se čim je ušla u osjetljivo područje - blizu škola, parkova, prometnih raskrižja, mjesta na kojima su radovi na cesti ili mjesta nesreće.
Na svom sam ekranu ugledala dijete kako se igra loptom. Nedugo nakon toga brzina vožnje smanjena mi je na 15 kilometara na sat, rekla je.
Sustav je razvio Institut Townmaking, neprofitna organizacija koja kreira programe iz područja mobilnosti i sigurnosti. Još uvijek je u eksperimentalnoj fazi, no Van der Horst smatra da puno obećava. Kazala je kako vjeruje da bi novi sustav mogao pridonijeti da Amsterdam ponovno postane prometno sigurniji.
Godine 2022. u Amsterdamu su više od polovine žrtava u prometu činili biciklisti, a svaki deseti vozio je električni bicikl.
Broj nesreća u kojima sudjeluju biciklisti alarmantno je visok. Djeca se više ne usuđuju voziti bicikl, a stariji silaze sa svojega običnog bicikla čim naiđe 'nabrijani' vozač na električnom biciklu. Više od polovine svih električnih biciklista vozi brže od dopuštenih 25 kilometara na sat. Puno su opasniji od onih koji voze obične bicikle i nerijetko uzrokuju teške ozljede u slučaju nesreće, rekla je Van der Horst.
Amsterdam će sljedeće godine početi s eksperimentalnim sustavom.
Stanovnici Amsterdama mogu dobrovoljno sudjelovati u projektu tako što će preuzeti aplikaciju za ograničenje brzine i instalirati uređaj Instituta Townmaking na svoj e-bicikl.
U projektu će sudjelovati još pet europskih gradova, među kojima su Milano, Atena i München, a u predstojećim će se mjesecima gradske vlasti Amsterdama konzultirati s drugim europskim gradovima i proizvođačima električnih bicikala o djelotvornosti uređaja.