Iako je BMW bio jedan od pionira elektrifikacije među tradicionalnim automobilskim kompanijama sa svojim modelom i3 koji je kao koncept predstavljen još 2011., sve do nedavno Bavarci su manje-više zanemarili to tržište. No kao i većina konkurenata, i ekipi u BMW-u jasno je kako će izgledati budućnost industrije te pripremaju sve više modela s električnim motorima koji bi s vremenom u potpunosti trebali zamijeniti benzince i dizelaše.
Tijekom sljedeće tri godine namjeravaju predstaviti 13 električnih vozila - prvi novitet, model iX3 predstavljen je prije nekoliko mjeseci, a ovaj tjedan prikazali su još jedan model koji će privući veliku pažnju ljubitelja kompanije. Projekt iNext sada je predstavljen kao model BMW iX čija bi proizvodnja trebala početi u drugoj polovici sljedeće godine, kada bi trebali saznati i dodatne informacije koje još nisu podijelili poput - cijene.
Iz BMW-a kažu kako iX ima određene karakteristike postojećih vozila - dugačak je kao X5, visok kao X6, s veličinom kotača kao na X sedmici. Atraktivnog dizajna i uglađenih linija s velikom pažnjom posvećenom detaljima (npr. kvake su nenametljivo integrirane u sama vrata), vozilom dominira dvostruka rešetka s prednje strane koje BMW-u daju prepoznatljiv izgled. Ispod tih “bubrega”, koji su predmet rasprave i kritika na društvenim mrežama i ljubiteljima automobila, skriveni su senzori i kamere važni za sigurnost i bolje upravljanje vozilom.
Unutrašnjost je kombinacija minimalizma i luksuza kojom dominira veliki i zakrivljeni ekran na kojem se nalaze sve važne informacije o automobilu i vožnji, kao i infotainment sustav kojim se upravlja dodirom ili glasom.
Vozilo je bazirano na novoj generaciji skalabilne tehnologije namijenjene električnim vozilima, kakva će se koristiti i u budućim modelima BMW-a s e-motorima. Što se tiče motora na modelu iX, BMW još nije podijelio s javnosti sve detalje, no znamo da dolazi s dva motora ukupne snaga 500 KS te da brzinu od 100 km/h može uhvatiti za 5 sekundi. Ono što su iz BMW-a naglasili jest da će baterija, s jednim punjenjem prema WLTP-u, moći izvući više od 600 km, a zahvaljujući podržanom brzom punjenju moguće je bateriju od 10 do 80 posto napuniti za 40 minuta.
Atraktivan, snažan i izdržljiv, BMW iX bit će veliki adut bavarske kompanije u pohodu na tržište električnih automobila kojim dominira Tesla, no na kojem je sve više ozbiljnih konkurenata. S obzirom na to da trenutačno ne znamo cijenu ovog automobila, teško je zaključiti kako će konkurirati među postojećim vozilima i onima koji uskoro dolaze na tržište te se nadamo da ćemo i tu informaciju saznati uskoro.
Izvor: BMW