Novo normalno za Volkswagen odnosi se na veliku promjenu strategije koju su najavili, a koja uključuje okretanje fokusa tvrtke prema elektromobilnosti. Temelj za vozila koja će, umjesto benzinskih i dizelskih motora, pokretati električni motori postavili su s razvojem modularne električne platforme (MEB) koja će biti u centru svih e-vozila VW Grupe.
Prvi veliki korak prema zauzimanju što većeg dijela ovog tržišta njemački automobilski div napravio je s modelom ID.3, koji je nedavno predstavljen i u Hrvatskoj. Jučer su u VW-u podigli virtualnu zavjesu s još jednog električnog modela - SUV-a ID.4, od kojeg su očekivanja iznimno velika. Riječ je o, kako kažu u VW-u, globalnom modelu koji će se, osim na europskom tržištu, pojaviti i u SAD-u i na tržištima azijskih zemalja te naglašavaju kako su upravo u SAD-u i Kini vozila iz kategorije SUV trenutačno najpopularnija, a sve ih više kupuju i Europljani.
VW-ova električna "četvorka" duga je 4,58 metara, a iz njemačke kompanije posebno naglašavaju prostranu i udobnu unutrašnjost te dva ekrana na središnjoj konzoli, uz koja klasične fizičke tipke nisu potrebne, kao i prtljažnik koji bi trebao zadovoljiti većinu (obiteljskih) potreba - 543 litre, a uz obaranje stražnjih naslova ta brojka raste na čak 1575 litara. Električni motor smješten je na stražnjem dijelu vozila (naknadno će se pojaviti i verzije s pogonom na sva 4 kotača) - njegova snaga iznosi 150 kW i 100 km/h može uhvatiti za 8,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 160 km/h.
Kada su električni automobili u pitanju, puno više od brzine i ubrzanja većinu potencijalnih kupaca zanimaju informacije o bateriji, punjenju i, naravno, dosegu. Te su brojke i više nego solidne. Prema službenim podacima, baterija od 77 kWh mogla bi izdržati do 520 km prije zaustavljanja na punionici. Automobil podržava brzo punjenje (do 125 kW) pa se za 30 minuta punjenja baterija može napuniti kako bi izdržala oko 320 kilometara. Za one koji imaju tu mogućnost, VW nudi i odgovarajući punjač sa zidnom kutijom koji se može instalirati npr. u garažu tako da se automobil može puniti tijekom noći.
Što se cijene tiče, osnovni model u SAD-u trebao bi stajati od oko 40 tisuća dolara, a prema Electreku, isporuka prvih modela već bi trebala krenuti krajem ove godine.