Baterije su velik problem za vozače električnih vozila: Plaćaju veće premije osiguranja, a vozila se otpisuju već i nakon manje nezgode

Baterija katkad čini i polovinu cijene električnog vozila, a njezina zamjena može koštati više od rabljenog vozila koje je bilo u upotrebi samo godinu dana, otkriva specijalizirana britanska tvrtka.

Hina | 05.07.2023. / 12:48

Teslino vozilo nakon prometne nesreće, arhiva
Teslino vozilo nakon prometne nesreće, arhiva (Foto: Afp)

Oskudni podaci o baterijama i dalje su problem osiguravateljima budući da moraju otpisati električna vozila već nakon manje nezgode, što bi moglo ugroziti elektrifikaciju vožnje, upozorila je specijalizirana britanska tvrtka Thatcham Research.

Zabrinjava činjenica da ne postoje cjenovno pristupačna ili dostupna rješenja za popravak i dijagnostiku nakon nesreće, navodi Thatcham Research u izvješću o razlikama između eletričnih i vozila na fosilna goriva koje je financirala agencija za inovacije Innovate UK.

Osiguravatelji su se požalili da kod mnogih električnih vozila ne postoji mogućnost popravka ili barem procjene čak ni male štete na bateriji nakon nesreće, pa su prisiljeni otpisati vozial s malom kilometražom.

To pak znači više premije osiguranja i smanjuje prednosti prijelaza na električni pogon, objašnjavaju.

Baterija katkad čini i polovinu cijene električnog vozila, a Thatcham je otkrio da njezina zamjena može koštati više od rabljenog vozila koje je bilo u upotrebi samo godinu dana.

Voditelj inženjerskog istraživanja u Thatchamu Adrian Watson rekao je da bi u idealnom svijetu osiguravatelji odluku o popravku odnosno otpisu električnih vozila donosili na temelju podataka o stanju vozila nakon nesreće.

Trenutno nije tako. Današnja dijagnostika ne može vam stvarno reći kakav je status baterije, objasnio je Watson.

Električni automobili čine samo 1,65 posto britanske flote, a zahtjevi za pokrivanjem osigurane štete na električnim automobilima već su 25,5 posto skuplji nego u kategoriji vozila na fosilna goriva, a popravak traje 14 posto dulje.

Zbog potencijalnog rizika od požara, oštećena električna vozila koja čekaju na popravak moraju biti parkirana na otvorenom i udaljena od drugih objekata najmanje 15 metara.

Vanjski parking za 100 automobila na fosilna goriva bio bi danas dovoljan za siguran smještaj samo dva električna vozila, upozoravaju u Thatchamu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti