Bez volana, kočnice i gasa: Automobilima budućnosti upravljat će samo računala

Googleovi automobili imaju samo tipku za pokretanje, tipku za lagano usporavanje i zaustavljanje te tipku za brzo zaustavljanje

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 13.09.2015. / 08:50

Bez volana, kočnice i gasa: Automobilima budućnosti upravljat će samo računala

Google je jedna od prvih kompanija koja je započela s razvojem automobila bez vozača – iako se prije nekoliko godina činilo kako su takva vozila samo daleka budućnost, sve više tehnoloških i automobilskih kompanija ulaže milijarde dolara u tehnologiju koja bi u potpunosti mogla promijeniti cijelu auto industriju i način na koji koristimo automobile. Internetski div prvo je ovu tehnologiju ugrađivao u već postojeće modele automobila, no prošle su godine predstavili prototip vlastitog električnog automobila za dvije osobe koji nema volan, niti papučice za gas i kočnicu. Sarah Hunter iz GoogleX-a objasnila je novinarima način na koji radi ovaj prototip – ima samo tipku za pokretanje, tipku za lagano usporavanje i zaustavljanje te tipku za brzo zaustavljanje. Poanta njihovih automobila jest da ljudi samo uđu u njega i kažu računalu gdje žele ići te će se računalo pobrinuti za sve ostalo.

Prilikom predstavljanja ovog automobila, iz Googlea su tada najavili kako namjeravaju do kraja 2015. izgraditi samo sto modela, no s vremenom su promijenili mišljenje te novi plan uključuje proizvodnju nekoliko stotina automobila, a počeli su razmišljati i o masovnoj proizvodnji automobila bez vozača. U Googleu su prvotno govorili o suradnji s automobilskim kompanijama s kojima bi zajedno radili na ovakvim vozilima kojima bi upravljala računala, no sada vjeruju kako bi sami mogli proizvoditi i prodavati ovakve automobile, bez pomoći drugih kompanija. Razvoj i proizvodnja vlastitih automobila zahtjeva velike tvornice i puno vremena, a Hunter je priznala kako njihovi inženjeri još pokušavaju napraviti automobil kojim će računala upravljati 'prirodno' poput ljudi (samo puno sigurnije) te će tada ozbiljnije razmišljati o načinu proizvodnje i prodaje takvih vozila. Hunter kaže kako bi ih mogli direktno prodavati ljudima ili bi ih posjedovao Google i s njima upravljao poput servisa, odnosno iznajmljivali ih ljudima poput Ubera (samo bez vozača).

Izvršni direktor Ubera Travis Kalanick više je puta rekao kako će autonomni taksiji (onima kojima upravljaju računala, a ne ljudi) uvelike smanjili cijene putovanja tako da bi se ljudima više isplatilo koristiti uslugama takvih vozila, nego posjedovati vlastiti automobil. Prema svemu što vidimo proteklih nekoliko godina, čini se kako su ovakvi automobili s kojima će upravljati računala budućnost, a Googleovci nas na temelju testova i stotina tisuća kilometara koliko su njihovi automobili sami provozali Amerikom uvjeravaju kako su računala puno sigurniji vozači od ljudi te će uvelike smanjiti broj prometnih nesreća, ozlijeđenih i poginulih osoba na cestama. Da je riječ o budućnosti prijevoza slaže se i Elon Musk koji vjeruje kako će ljudima čak biti zabranjeno voziti automobile jer će računala biti puno sigurniji vozači od njih.

Izvor: The Guardian

Foto: AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti