Prijelomna točka: Bliži se trenutak u kojem na cestama (a i u novčanicima vozača) više ništa neće biti isto

Ako je cijena klasičnih i e-vozila ista ili slična, a troškovi električnih automobila puno su manji, jasno je u kojem će smjeru razmišljati vozači u budućnosti.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 17.08.2019. / 08:14

Volkswagen ID.3 (Foto: vw)

Prijelomna točka automobilske industrije u kojoj će u budućnosti električna vozila zauzeti veći udio na tržištu u odnosu na klasične automobile koje pokreću motori s unutarnjim izgaranjem bliže je nego mislimo, a ta prijelomna točka odnosi se prvenstveno na cijenu.

Cijene e-automobila i klasičnih benzinaca uskoro bi se mogla izjednačiti i to će privući veliki broj vozača na prelazak na struju jer, kako je u razgovoru za automobilske medije naglasio stariji potpredsjednik VW Groupa Reinhard Fischer, jednom kada se prevlada strah od nečeg novog, ljudi će shvatiti kako su električna vozila bolji izbor.

Električni Hyundai S Rimčevom tehnologijom? Sljedećeg mjeseca Hyundai predstavlja električni sportski automobil

Naglasio je i troškove posjedovanja e-vozila koji su, prema njegovom primjeru duplo manji u odnosu na troškove koje bi imao kada bi vozio automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem. Njegova matematika je jasna – ako je cijena klasičnih i e-vozila ista ili slična, a troškovi električnih automobila puno su manji, jasno je u kojem će smjeru razmišljati vozači u budućnosti.

U skladu s takvim razmišljanjem su i planovi Volkswagena za sljedeće desetljeće te dvanaest brendova unutar VW Groupa (koji, među inim, uključuju i Audi, Porsche i Bentley) uključuju predstavljanje skoro 70 modela e-vozila do 2028. godine, a tijekom sljedećih godina namjeravaju uložiti desetke milijardi dolara u razvoj električnih vozila.

Prije nekoliko mjeseci VW je predstavio svoje prvo vozilo na struju namijenjeno masovnom tržištu – ID3 čija bi cijena za osnovni model trebala iznositi manje od 30 tisuća eura, dok će prva verzija koja se pojavi na tržištu koštati oko 10 tisuća eura više. Osim cijene samih vozila, još jedan veliki izazov koji će trebati riješiti bit će stanice za punjenje, no s vremenom će stvari doći na svoje – Fischer kaže kako se u SAD-u na početku gorivo prodavalo u ljekarnama, a danas postoji 122 tisuće benzinskih stanica. Sve je više punionica diljem svijeta, a njihov broj rast će i dalje kako bi zadovoljili potrebu sve većeg broja e-vozila.

Izvor: Electrek
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti