Bolt je predstavio Prisegu o sigurnosti romobila, dokument koji se temelji na devet točaka koje su ključne za razvoj sigurnije mikromobilnosti. Želja im je riješiti ključne industrijske probleme koji su identificirani u studiji o sigurnosti koju je provela konzultantska tvrtka Steer.
Kako ističu iz Bolta, Prisega o jamstvu sigurnosti stvorena je uzimajući u obzir mišljenje nadležnih institucija o sigurnijem korištenju e-romobila u gradovima. Bolt je također iskoristio vlastito operativno iskustvo u 260 gradova diljem Europe pri izradi sigurnosnog dokumenta.
U dokumentu je Bolt obećao dodatno unaprijediti svoje partnerstvo s gradovima s ciljem poboljšanja sigurnosti mikromobilnosti.
Među ostalim, ojačat će suradnju s gradovima na uspostavljanju sigurnih uvjeta za mikromobilnost. Kako ističu, 80 posto smrtonosnih nesreća među biciklistima i vozačima romobila uključuje motorna vozila.
Još jedan ozbiljan problem koji je otkrilo Steerovo istraživanje jest vožnja u pijanom stanju. Istraživanje u Finskoj pokazalo je da je više od polovice zabilježenih nesreća s romobilom bilo povezano s alkoholom ili drogama. Bolt je obećao da će dodatno proširiti svoj test kognitivne reakcije koji sprječava vožnju u pijanom stanju te pokrenuti edukativne kampanje usmjerene informiranju korisnika o rizicima koji proizlaze iz vožnje pod utjecajem alkohola ili droga.
Prema studiji javnog zdravstva u Austinu, koju je citirao Steer, trećina svih nesreća s romobilima koje su rezultirale ozljedama dogodile su se pri prvoj vožnji korisnika. Zbog toga se Bolt obvezao nadograditi način rada za početnike, opciju unutar aplikacije koja ograničava brzinu romobila na 15 km/h za nove korisnike te se usredotočiti na edukaciju svoje korisničke baze.
Sigurnosni incidenti koji uključuju parkirane romobile događaju se samo u 15 posto slučajeva u usporedbi s onima gdje su romobili u pokretu, pokazuju Boltovi podaci. Međutim, incidenti koji uključuju parkirane romobile predstavljaju poseban rizik za starije osobe i osobe s invaliditetom. Zbog toga u Boltu planiraju dodatno unaprijediti svoj sustav AI parkiranja, kao i ambijentalni zvuk koji emitiraju romobili kako bi pješake upozorili na približavanje romobila.
Iz Bolta su se obvezali i riješiti problem nepravilnog parkiranja, nadmašiti zahtjeve na razini EU-a u pogledu sigurnosti vozila uvođenjem najmodernijih romobila u gradove i pobrinuti se da Boltovo osoblje primjenjuje najviše sigurnosne standarde u održavanju romobila.
Zanimljivo, Bolt je pokrenuo i sustav bodovanja vozača. Sustav procjenjuje ponašanje vozača na temelju širokog skupa ulaznih podataka prikupljenih od značajki i senzora Boltova romobila. Popis indikatora uključuje detekciju tandemske vožnje, česta nagla kočenja i proklizavanja, sudare i nepropisno parkiranje. Svako od tih ponašanja u sustavu je označeno bodovima, a ponašanje korisnika u vožnji ocjenjuje se nakon svakih pet vožnji.
Ako vozač spada u skupinu od dva posto najbezobzirnijih korisnika u određenom gradu, Bolt će nametnuti dodatne mjere - nesmotreni vozači dobit će edukativne materijale, a ako ne poprave svoju vožnju, brzina njihova romobila bit će ograničena na 15 km/h za sljedećih pet vožnji. Ako ove dvije mjere ne donesu nikakvo poboljšanje, korisnici će biti suspendirani na tjedan dana.
Značajka se trenutačno testira u Njemačkoj i Portugalu, a bit će proširena na druga tržišta – uključujući i Hrvatsku.
Kao što je najavljeno u našem najnovijem međunarodnom izvješću o sigurnosti romobila, u 2021. smanjili smo broj ozljeda za 26 posto i nesreća u kojima su sudjelovali naši romobili za 12 posto, dok smo povećali broj vožnji pet puta u usporedbi s 2020. Međutim, kontinuirano podižemo ljestvicu kada je u pitanju sigurnost naše usluge. Zbog toga se nadamo da će sigurnosni standardi uključeni u našoj prisezi te bodovanje vozača postati inspiracija za cijelu industriju, rekao je Ivan Begović, country manager za mikromobilnost Bolta Hrvatska i Slovenija.
Dijeljena mikromobilnost ima značajan potencijal za smanjenje broja putovanja automobilom u gradovima. Za otključavanje tog potencijala iznimno je bitan fokus na sigurnost dijeljene mikromobilnosti. Taj pristup može maksimalno povećati povjerenje korisnika u e-romobile kao novi način prijevoza te gradovima uliti povjerenje i potaknuti ih da olakšaju pružanje dugoročnih partnerstava s pružateljima usluga mikromobilnosti. Steer sa zadovoljstvom podupire istraživanje u pozadini ovog izvješća, koje pokazuje Boltovu predanost stavljanju sigurnosti korisnika i onih koji ne koriste e-romobile u središte njihove usluge dijeljenih e-romobila, izjavio je Matthew Clark, voditelj odjela New Mobility u Steeru.