“Facebook je biznis. Lako je to zaboraviti. Facebook nije dobrotvorna ustanova, neprofitna udruga niti umjetnički projekt. “
U vrijeme kada mislite da je Facebook napravio svoje s dosegom, stižu nove vijesti, ne baš najbolje za vlasnike brandova.
Ako ste mislili da vaš doseg na Facebooku ne može niže, prevarili ste se. Valleywag doznaje kako je Facebook u procesu dodatnog smanjenja dosega, te kako će organski doseg na stranicama brandova doseći tek 1 do 2 posto. To znači da će stranica poput Nike-a s 16 milijuna fanova imati doseg oko 160.000 fanova bez oglašavanja.
Iako je i 160.000 fanova prilično velik doseg, najveći problem će imati male stranice s oko 3.000 fanova koje će doseći tek nekoliko fanova, a činjenica je da jedan takav brand nema velike budžete za trošenje novaca na Facebooku.
Kako bi povećali doseg, Facebook traži ulaganje u promociju, drugim riječima da plaćate za oglašavanje. Godinama je sve bilo besplatno, no jasno je kako je Facebook veliki biznis i tu nema šale.
Iz Facebooka su za Cnet potvrdili kako će se organski doseg smanjivati s vremenom, no ovu činjenicu osjetili su svi zadnjih nekoliko mjeseci koji se aktivno služe Facebookom kao promotivnim kanalom. Valleywag kaže kako su iz Facebooka počeli polako navikavati brandove na ovaj doseg kako ne bi "širili paniku.”
Možda su najbolje ove aktivnost sročili na Valleywagu: “Facebook je biznis. Lako je to zaboraviti. Facebook nije dobrotvorna ustanova, neprofitna udruga niti umjetnički projekt. “
Koliko god svi bili razočarani ovim potezima Facebooka, svi smo mogli naslutiti da će se ovako nešto dogoditi. ‘Zlatno doba’ Facebooka je iza nas, i rekli bi neki ‘ko je jamio, jamio je’. Nadalje, ako želite benefit od Facebooka morat ćete za to platiti, a o vašem budžetu ovisi do koliko ćete ljudi doprijeti.
Facebook će i dalje ostati vrlo važan marketinški kanal, no brandovi će morati naučiti koristiti se i ostalim kanalima, a ne se u potpunosti oslanjati na njega. Na Facebook grupi pročitao sam odličan komentar A.Đ. “Sjećam se "genijalnih" zaključaka nekih ljudi otprije par godina — što će nam web stranica, imat ćemo samo Facebook stranicu.”, a s ovim se apsolutno slažem.
Dakle, sljedeće je, ili ćete ulagati u oglašavanje, ili ćete pronaći nove metode komunikacije i promocije vaših proizvoda i usluga.
Za kraj spomenimo samo da se ove promjene ne odnose na korištenje Facebooka u privatne svrhe, dakle korisnici će i dalje imati sve što su imali do sad. Rekli bismo “free version of Facebook”.