Trgovkinja Ana Antolić i njezin brat Marko, koji je po zanimanju strojarski tehničar, napravili su veliki zaokret u svojim životima nakon što im je majka umrla od karcinoma. Čim su doznali njezinu dijagnozu, počeli su istraživati što mogu promijeniti u prehrani i bio je to početak njihove poduzetničke priče koja ih je dovela u projekt ''Startaj Hrvatska''.
Poduzetnički duh u njih su usadili roditelji još u djetinjstvu. Naime, s početkom Domovinskog rata njihova majka dala je otkaz i otvorila obiteljsku trgovinu mješovitom robom. Bilo je to mjesto koje je Ana rado posjećivala, mjesto na kojem je pisala zadaće poslije škole, gledala majku kako radi i slušala je kako komunicira s kupcima. Majčin posao toliko joj se svidio da je i sama odlučila biti trgovkinja. Međutim, život piše vlastite priče.
Završetkom rata zatvara se njihova trgovina. Pekarnicu u kojoj su potom pekli kruh za dvije zagrebačke bolnice morali su također zatvoriti. Njihov život dodatni zaokret dobiva i kada je njihova majka otkrila da ima karcinom. Kako bi joj pomogli, odlučuju promijeniti jedinu stvar koju mogu – prehranu. U jednom trenutku Marko se seli u Kanadu, gdje je pronašao posao, a Ana i tata ostaju kod kuće brinuti se za majku. Marko za majčinu smrt doznaje daleko od domovine, pa se odlučuje vratiti.
Kad je preminula, to me jednostavno srušilo na pod. Žao mi je što nisam bio tu, kazao je.
Cijela obitelj odlučuje se za zdraviji način života te dolaze na ideju o bezglutenskom proizvodu. Uskoro postaju prvi hrvatski certificirani proizvođač bezglutenske tjestenine, a prostor koji je nekad bila pekarnica pretvaraju u tvornicu za svoj proizvod.
Marko i Ana Antolić, tjestenina Druid - 2 (Foto: Nova TV)
Budući da je za proizvodnju trebalo uložiti puno sredstava koje nisu imali, prijavili su se za EU fondove. Nakon dugog čekanja stiže im pozitivno rješenje kojim im se odobrava projekt. No, pojavljuje se prva prepreka – sredstva će im biti isplaćena tek za dvije godine. Prvo su morali uložiti svoj novac.
Nismo mogli uzimati kredite, nismo bili kreditno sposobni, rekao je Marko, koji radi kao serviser medicinske opreme. U tom trenutku pomaže im Markova šefica.
Na završetak moje rečenice rekla je: 'Može.' Nisam mogao vjerovati. Zagrlio sam, je izašao van i pustio suzu, prisjetio se Marko.
Proizvodnja je mogla početi. Dobivenim sredstvima kupili su najbolju opremu za svoj pogon, a eksperimentiranjem omjerima i receptima pronašli su svoju dobitnu kombinaciju. U njihovoj bezglutenskoj tjestenini prvi su uživali prijatelji i obitelj. Rekli su im da okusom ne odskače od obične tjestenine.
No, samo proizvod nije dovoljan. Njihovo poznavanje marketinških osnova nije bilo adekvatno za poslovni uspjeh, a na to sve dolazi i pandemija. Dok prodaja bezglutenske tjestenine ide slabo, i Marko i Ana moraju raditi druge poslove.
U dvije godine isplatila sam si jednu punu plaću, otkrila je Ana.
Uskoro saznaju za projekt ''Startaj Hrvatska'', a prijava rezultira pozivom na audiciju. Zadatak im je bio uvjeriti partnere projekta da je njihova tjestenina spremna za osvajanje tržišta.
Sa željom da se vratimo čarolijama i mudrostima prirode, nazvali smo je Druid. U udruzi celijakičara smo prvi s tjesteninom, rekao je Marko, a Ana dodala: Sastav je isključivo bezglutensko brašno i voda bez ikakvih primjesa soli i dodataka. Prijavili smo se u projekt jer trebamo tržište, a o marketingu ne znamo ništa. Shvatili smo da je ovo pravi tren za nas i prava prilika.
Hrvatsko tržište žele upoznati sa svoja dva proizvoda: tjesteninom Fusilli i Penne. Po sastavu se ne razlikuju, no zbog nešto manje gramaže Fusille je potrebno malo kraće kuhati (pet‒šest minuta u kipućoj vodi), dok za Penne treba izdvojiti koju minutu više - idealno između šest i osam. Osim što njihova tjestenina ne sadrži gluten, u njoj nema ni aditiva ni umjetnih dodataka bilo koje vrste te koriste samo namirnice koje dolaze od prirode. Fussili i Penne napravljeni su samo od kukuruznog i rižinog brašna i vode, ali po punoći okusa i teksturi ne razlikuju se od glutenske tjestenine i moguće ih je kombinirati uza sve vrste jela i namirnica kao i ''običnu'' tjesteninu, bez gubitka kvalitete okusa. Velika je prednost bezglutenske tjestenine u tome što će se svi koji su alergični ili osjetljivi na gluten ili imaju celijakiju bolje osjećati jer se lakše probavlja, ne napuhuje, pa nema težine i umora nakon jela. Zbog čistoće sastojaka, kukuruznog bijelog i žutog brašna te rižinog brašna, odlikovani su i veganskim simbolom.
Marko i Ana Antolić, tjestenina Druid - 3 (Foto: Nova TV)
Došlo je vrijeme za audit, koji je trajao nekoliko sati i za vrijeme kojeg su dobili korisne informacije. Kad su riješili sve nedostatke, Marko i Ana pozvani su na sastanak s Predsjednikom Uprave SPAR Hrvatska Helmutom Fenzlom, od kojeg su dobili pohvale. Također im je ukazao i na nedostatke. Naime, njihov plasman na tržištu nije dobar i zbog neprivlačne ambalaže koja nije koristila svoje komunikacijske potencijale, odnosno sve prednosti koje proizvod ima. Stoga su prije narudžbe promijenili dizajn vrećice u koje pakiraju tjesteninu.
Dok je Marko bio na edukaciji u Njemačkoj, Ana je došla po prvu narudžbu kod Žane Lovrić, direktorice nabave i prehrane SPAR Hrvatska koja joj je priopćila da će SPAR od njih naručiti 5000 pakiranja Druida od svake vrste, što je ukupno 10.000 komada.
Ovo je jako velika narudžba i mi vjerujemo u vas, rekla je gđa. Lovrić.
Kroz cijelo ovo iskustvo shvatili smo da onaj tko je uporan dođe do svog cilja i svog sna, zaključio je Marko.
Osim s njihovom pričom o ''Druidu'', gledatelji su se mogli upoznati i s ostalih sedam proizvoda treće sezone ''Startaj Hrvatska'', koji su na raspolaganju kupcima u svim INTERSPAR hipermarketima i odabranim SPAR prodavaonicama diljem Hrvatske te se nalaze na posebnim ''plavim policama''.
Jedan od njih uskoro će biti proglašen hit proizvodom godine. Prije proglašenja pobjednika, svoj proizvod moraju i prodati, a kako su se ovi poduzetnici snašli u direktnoj prodaji saznajte u narednim epizodama.