Europska komisija je u ponedjeljak označila platformu za iznajmljivanje smještaja Booking.com kao “nadzornika pristupa”, što sa sobom nosi veće obveze sukladno zakonu o digitalnim uslugama.
Komisija je također pokrenula istragu kako bi utvrdila status društvene mreže X, te odlučila da neće označavati X Ads i TikTok Ads za nadzornike pristupa.
Komisija je objavila da je prema procjeni samog Booking.coma ta platforma zadovoljava sve kriterije za imenovanje nadzornikom pristupa.
Nadzornicima pristupa (gatekeepers) smatraju se digitalne platforme i društvene mreže koje osiguravaju bitnu vezu između poslovnih korisnika i krajnjih potrošača, i imaju vrlo snažan tržišni položaj. U Aktu o digitalnim tržištima utvrđen je popis dopuštenih i zabranjenih poslovnih praksi koji će nadzornici pristupa morati primjenjivati u svakodnevnom poslovanju kako bi se osigurala pravednost i otvorenost digitalnih tržišta i tako spriječilo da velike digitalne platforme zloupotrebljavaju svoj dominantni položaj.
Akt o digitalnim tržištima odredio je kriterije po kojima se određuje koja se digitalna tvrtka može smatrati nadzornikom pristupa: mora biti dovoljno velika da utječu na tržište EU i poslovati u najmanje tri zemlje članice, imati preko 45 milijuna mjesečno aktivnih korisnika ili preko 10 tisuća poslovnih korisnika u EU te imati takav čvrst i trajan položaj najmanje kroz tri posljednje godine.
Booking.com sada ima šest mjeseci da se uskladi sa svim zahtjevima koji proizlaze iz Akta o digitalnim tržištima.
Komisija je također odlučila pokrenuti tržišnu istragu kako bi dodatno procijenila poricanje društvene mreže X, koja tvrdi da unatoč ispunjavanju kriterija, nije važan nadzornik pristupa u posredovanju između poduzeća potrošača. Istraga bi trebala biti završena u roku od pet mjeseci.
U vezi s uslugom internetskog oglašavanja X ADS, Komisija je ocijenila da, iako ispunjava kvantitativne pragove, ta usluga se ne može se kvalificirati kao važan pristupnik. Stoga je Komisija odlučila da X Ads neće biti označen kao nadzornik pristupa.
Ista odluka donesena je i na zahtjev usluge TikTok Ads.