Kineski PDD Holdings, vlasnik popularne globalne online trgovine Temu, u ponedjeljak je objavio da je u drugom tromjesečju ostvario prihod od 97,06 milijardi juana odnosno 12,21 milijardu eura ili čak 86 posto više nego lani.
Operativna dobit te kompanije u drugom je tromjesečju iznosila 32,57 milijardi juana (4,1 milijarda eura) te je porasla za 156 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
Ovako impresivni poslovni rezultati ipak su razočarali investitore, koji su očekivali da će kompanija ostvariti prihod veći od 100 milijardi juana, pa su joj spustili cijenu dionica za 14 posto. Na nešto niže prihode od očekivanih, pak, utjecala je slabija osobna potrošnja Kineza, budući da je kompanijina platforma za online kupnju unutar Kine, Pinduoduo imala nešto slabije prodajne rezultate.
Kineski potrošači, naime, obuzdavaju svoju potrošnju, zastrašeni krhkim gospodarstvom, dugotrajnim slabostima u sektoru nekretnina i visokim stopama nezaposlenosti, a to šteti sektoru maloprodaje i e-trgovine u zemlji. I dok su niske cijene Pinduodua i veliki popusti na sve, od prehrambenih namirnica do primjerice slušalica, privukli kineske kupce koji paze na troškove, kompanija je pod pojačanim pritiskom velikih rivala koji poboljšavaju prodajne ponude na svojim online platformama.
U proteklom tromjesečju naša stopa rasta prihoda usporila je na kvartalnoj razini. Gledajući u budućnost, rast prihoda neizbježno će naići na prepreke zbog pojačane konkurencije i vanjskih izazova. Utjecaj će se odraziti i na profitabilnost kako nastavljamo odlučno ulagati, rekla je potpredsjednica odjela za financije PDD Holdingsa Jun Liu.
Kineski div internetske trgovine Alibaba također je početkom mjeseca objavio prihode niže od očekivanih kao rezultat slabije domaće internetske prodaje. Još jedna velika kineska online platforma, JD.com je ostvario rast kvartalnih prihoda od tek 1,2 posto.