Japanski proizvođači automobila Toyota Motor, Mazda Motor i Subaru objavili su u utorak da će zajedno razvijati nove motore koji će se moći koristiti u električnim i hibridnim modelima, ali i u modelima s pogonom na biogoriva i na vodik.
Kompanije su javnosti predstavile modele motora znatnog manjeg obujma i težine, od 1,5 i dvije litre.
Novi 1,5-litarski motor bit će za 10 posto manji i lakši od sadašnjeg modela, naglasili su u Toyoti, a sličan efekt postići će i novi, 2,0-litarski turbo motor u usporedbi sa sadašnjim 2,4-litarskim turbo motorima koji se koriste uglavnom u većim modelima.
Sve tri kompanije nastojat će tim motorima optimizirati integraciju s motorima, baterijama i drugim elementima električnog pogona, stoji u zajedničkom priopćenju Toyote, Mazde i Subarua.
Kompanije ističu da će njihovi planovi poduprijeti dekarbonizaciju motora s unutarnjim sagorijevanjem budući da će novi motori moći koristiti i e-goriva i biogoriva i tekući vodik. Nadaju se i izmjenama nacrta vozila budući da će haube moći biti niže.
Kako bismo našim klijentima pružili različite opcije za postizanje ugljične neutralnosti, treba prihvatiti izazov razvoja motora usklađenih s energetskim okruženjem budućnosti. Tri kompanije imaju iste ciljeve i doradit će tehnologije motora prijateljskim natjecanjem, rekao je član upravnog odbora i glavni izvršni direktor Toyote Motor Koji Sato.
Toyota je vlasnica otprilike petine udjela u Subaruu i oko pet posto u Mazdi, napominje Reuters.