Čemu služe #hashtagovi i zašto ih nema na Facebooku?

Twitteraši u svojoj komunikaciji koriste hashtagove kako bi tagirali i kategorizirali vlastite tweetove.

Zimo Zimo Barbara Slade | 04.10.2011. / 20:40

Čemu služe #hashtagovi i zašto ih nema na Facebooku?

Twitteraši u svojoj komunikaciji koriste hashtagove kako bi tagirali i kategorizirali vlastite tweetove.

Oznakom # ispred nekog termina zapravo olakšavamo komunikaciju s drugima koji također govore o istoj temi.

Primjerice, u vrijeme Weekend Media festivala, sudionici tog festivala svoje su tweetove označavali na kraju s #weekend2011 kako bi drugi korisnici jednostavno klikom na taj hashtag mogli pratiti sve tweetove napisane vezane za tu temu.

Najpopularniji hashtag na domaćem timelineu svakako su #prvasmjena, koju twitteraši stavljaju uz prvi tweet tijekom jutra, te #politikahr preko kojeg se prate rasprave vezane uz domaću političku scenu.

Nažalost, filtracija hastagova nije moguća u smislu da označimo neki termin koji NE želimo da nam se prikaže. Ako je trenutni hit tema #dosadno i svi tweetaju o #dosadno, nema šanse da nekako označite kako ne želite na svom timelineu gledati tweetove o #dosadno. Preostaje vam ili da unfollowate sve koji o tome tweetaju, što se ne radi, ili pak da ugasite Twitter dok ne prođe priča o #dosadno.

Nova društvena mreža Diaspora, o kojoj smo nedavno pisali, u svoj je stream (koji prilično nalikuje Facebookovom), uvrstila i #hastagove, prepoznavši potrebu ljudi da prati određenu temu ili se povezuju preko istih.

Zašto hashtagovi na Facebooku nisu zaživjeli, trebalo bi pitati Marka Zuckerberga, no pretpostavimo da se radi o sljedećem:

Osobno, uporabu #hashtagova na Facebooku vidim samo kod prijatelja koji su ujedno i Twitteraši,  no kad bi ona ušla u službenu, i ergo, širu uporabu na najvećoj drušvenoj mreži na svijetu, vjerojatno bi prouzročio određeni kaos.

Twitter je drugačija,  i mnogo manja,  mreža pa se čak i tamo znaju događati “dupli hashtagovi”. Tako primjerice Zagreb Film Festival koristi hashtag #ZFF2011,  no samo tjedan dana nakon toga i ekipa za Zurich Film Festivala krenula je koristiti isti hashtag.

Nastala je blaga pomutnja, no s obzirom da nema tolikog masovnog tweetanja o toj temi, nema ni previše “šuma u komunikaciji”. Zamislite koliko bi teško bilo razdvojiti teme s istim preklapanjima za koji su odgovorni hashtagovi.

Nastao bi priličan kaos, ukoliko Zuckerbergova ekipa ne bi doskočila nekom rješenju koji bi nekako sortirao hashtagove. Twitter ih ne sortira uopće, pa pod #win i #fail, koji su najčešće korišteni hastgaovi, vidite tweetove na stotine jezika. Koje ne razumijete.

Zato bi hastagove na Twitteru i dalje trebalo pratiti ciljano, kao što je u slučaju #politikahr.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti