Prošlo je nešto više od pola godine od prometne nesreće u kojoj je sudjelovao Cruiseov robotaksi pod čijim je kotačima završila jedna ženska osoba, a tijekom tog razdoblja puno se toga promijenilo za ovu kompaniju. Svoje su autonomne automobile povukli s prometnica, pauzirali su testiranje, a došlo je i do velikih promjena u menadžmentu. Nakon tih promjena, sada je došlo vrijeme za novi početak njihova robotaksi servisa, a ovaj tjedan najavili su i prvi korak u tom smjeru.
Njihovi autonomni automobili ponovno će se pojaviti na prometnicama, no čini se kako će kompanija krenuti ispočetka i uz veliku dozu opreza. Naime, ne namjeravaju ponovno pustiti u promet robotaksije bez ljudskog nadzora, već će se u Phoenixu prvo pojaviti mala flota njihovih vozila u kojima će sjediti vozači i koja će prikupljati podatke o cestama i prometu te ponovno stvari detaljne karte. Konačni cilj je ponovno pokrenuti s operacijama s vozilima u kojima neće biti vozača, no iz Cruisea nisu objavili kada će to biti te će ta odluka vjerojatno ovisiti o testiranjima.
Još nismo donijeli odluku gdje i kada ćemo početi s operacijama pod nadzorom ili bez vozača, komentirali su iz Cruisea za CNBC, no povratak njihovih automobila na prometnica smatraju ključnim korakom prema povratku njihovoj misiji samovozećih automobila.
Od kada su pauzirali s operacijama do danas, ostvaren je značajan napredak koji je predvodio novi menadžment, kao i stručnjaci trećih strana, dok je kompanija naglasak stavila na blisku suradnju sa zajednicama u kojima su pokrenuli operacije, objašnjavaju iz Cruisea. Dok sve to lijepo zvuči, tek ćemo u praksi, odnosno jednom kada njihova vozila u kojima neće biti vozača krenu u autonomnu vožnju po gradovima, vidjeti koliko su se stvari promijenile, odnosno poboljšale.
Prije prekida operacija, Cruise je imao velike ambicije te su razmišljali o značajnom širenju na nova tržišta, odnosno nove gradove, no jasno je kako su, nakon svih problema, promijenili taktiku. Povratak na prometnice bit će, čini se, spor i oprezan. Treba podsjetiti kako spomenuta prometna nesreća u kojoj je jedna osoba teško ozlijeđena, nije jedini problem koji je Cruise zabilježio sa svojim autonomnim vozilima tijekom testiranja.
Naime, njihova su vozila ponekad znala izazvati zastoje na cestama, blokirali su prolaz hitnim službama i slično, što je sve stvorili frustraciju među stanovnicima San Francisca koji su prosvjedovali protiv autonomnih vozila, a u jednom slučaju su demolirali i zapalili robotaksi konkurentske tvrtke Waymo.