Opremljeni samo pametnim telefonom, posjetitelji mogu krenuti na digitalnu avanturu kroz starogrčku Akropolu, zahvaljujući revolucionarnom rješenju koje podržava i grčka vlast.
Aplikacija, koju podržava i grčko Ministarstvo kulture, omogućuje korisnicima da usmjere svoje pametne telefone prema Partenonu, kako bi na hramu vidjeli skulpture koje su trenutno izložene u Britanskom muzeju u Londonu. Te skulpture će se ponovno pojaviti na spomeniku u aplikaciji, onako kako su, vjerojatno, izgledale prije 2500 godina.
Tursiti su impresionirani
Isto tako, to iskustvo proširene stvarnosti otkriva manje poznate značajke Akropole, kao što su jarke boje koje su nekoć krasile mnoge njezine skulpture i kip božice Atene koji stoji nad plitkim bazenom u glavnoj komori Partenona.
Turisti poput Shriye Parsotame Chitnavis, koja dolazi iz Londona, tu tehnologiju smatraju zadivljujućom.
To je stvarno impresivno... jedini put kad sam prije vidjela takvu tehnologiju je bilo kod zubara. Nisam znala puno o Akropoli i morala sam se uvjeriti da dođem ovamo. Vidjevši ovo postalo je zanimljivije - vidjeti to u boji. Ja sam više vizualna osoba, pa to što je iskustvo interaktivno, stvarno mi je pomoglo da to višee cijenim, rekla je Chitnavis.
Alternativa turističkim kolonama
Virtualna restauracija pruža alternativu pretrpanom putu uzbrdo i dugom čekanju da se izbliza vide kultni spomenici, što potencijalno potiče napore Grčke da promovira svoje gradove kao cjelogodišnja turistička odredišta.
Turizam, koji je ključni čimbenik grčkog gospodarstva, oporavio se nakon pandemije COVID-19. Od siječnja do srpnja, broj ulaznih posjetitelja porastao je za 21,9 posto na 16,2 milijuna u usporedbi s prethodnom godinom, s prihodima većim od 20 posto, dosegnuvši 10,3 milijarde eura, otkrivaju podaci Grčke banke.
Aplikacija, poznata kao "Chronos", koristi proširenu stvarnost za prikaz drevnog mjesta na zaslonu pametnih telefona korisnika, usklađujući se s prikazom stvarnog svijeta dok ga posjetitelji istražuju. Proširena stvarnost time konačno stiže do potrošača, s aplikacijama koje obuhvaćaju razne profesionalne i slobodne aktivnosti, od medicinske kirurgije i vojne obuke do maloprodaje i događaja uživo.
Grci tehnologiju usvojili kasno, ali s entuzijazmom
Dok velike tehnološke tvrtke poput Mete i Applea znatno ulažu u skupe VR uređaje, Maria Engberg, stručnjakinja za proširenu i virtualnu stvarnost, predviđa da će mobilni telefoni ostati primarna AR platforma za potrošač,e zbog njihove pristupačnosti. Engberg predviđa poboljšane usluge za putnike, omogućavanje više opcija dijeljenja i prekrivanje arhivskih fotografija i videozapisa na turističkim turama.
Grčko ministarstvo kulture i nacionalna turistička uprava prihvatili su tu tehnologiju relativno kasno, ali s entuzijazmom. U prošlosti su koristili računalnu igru Assassin's Creed Odyssey kako bi privukli mlade putnike iz Kine u Grčku. Microsoft se također udružio s grčkim Ministarstvom kulture kako bi kreirali impresivnu digitalnu turneju po drevnoj Olimpiji.
Lina Mendoni, grčka ministrica kulture, vjeruje da će te inovacije poboljšati pristup grčkim antičkim spomenicima, nadopunjujući nedavne instalacije rampi i protukliznih staza.
Pristupačnost se proširuje na digitalni prostor. Pravi posjetitelji i virtualni posjetitelji bilo gdje u svijetu mogu dijeliti povijesno znanje, rekla je Meendoni na pretpremijeri pokretanja aplikacije Chronos još u svibnju.
Šećer za kraj - aplikacija je besplatna
Riječ je o besplatnoj aplikaciji koju je razvio grčki pružatelj telekomunikacijskih usluga Cosmote i koja nudi više od proširene stvarnosti. Sadrži virtualni vodič nazvan Clio pokretan umjetnom inteligencijom.
Aplikacija Chronos također prikazuje virtualne rekonstrukcije tri druga spomenika Akropole, susjednog rimskog kazališta i dijelova Muzeja Akropole, obogaćujući time iskustvo posjetitelja.
Izvor: AP