Prema pravilima EU o borbi protiv klimatskih promjena, svi novi modeli kamiona do 2025. morat će smanjiti emisiju ugljičnog dioksida za 15 posto, odnosno 30 posto do 2030. godine u odnosu na 2019. godinu. Kompanijama koje ne budu ispunile te kriterije prijete velike kazne pa se proizvođači kamiona već sada moraju pripremati i testirati svoje modele za budućnost s manjim emisijama.
Njemačka tvrtka Daimler Truck već je najavila tranziciju s tradicionalnih motora s unutarnjih izgaranjem prema “čišćim” tehnologijama poput gorivih ćelija i baterija te se nadaju kako će do kraja desetljeća prodaja takvih vozila iznositi do 60 posto ukupne prodaje.
U tom smjeru ide i njihova najava kamiona kojeg će pokretati tekući vodik. Daimler Truck već je krenuo s njegovim razvojem, a prema informacijama iz te tvrtke doseg kamiona s punim tankom trebao bi iznositi 1000 km. Već su obavljeni i neki inicijalni testovi, a prava testna faza flote kamiona koje pokreće tekući vodik najavljena je za sredinu ovog desetljeća.
Ako proizvodnja i sva testiranja prođu bez problema, početak proizvodnje takvih kamiona planiran je u drugoj polovici ovog desetljeća.
Izvor: DPA