Disneyjeva hit serija na udaru kritika zbog korištenja generativne umjetne inteligencije na promo posteru

Nova sezona Disneyjeve serije Loki izazvala je kontroverze zbog promotivnog plakata koji je, čini se, generirala umjetna inteligencija.

Branimir Vorša | 10.10.2023. / 12:27

Loki
Loki (Foto: Afp)

Druga sezona Disneyjeve hit serije Loki privukla je pozornost javnosti. I dok bi to bilo vrlo pozitivno za Disney, Marvel i samu seriju da su razlozi pravi, to nažalost nije tako. Naime, čini se da promotivni plakat navedene serije koristi elemente fotografije koju je stvorila generativna umjetna inteligencija.

Ilustratorica Katria Raden je u objavi na platformi X istaknula da se čini da je promotivna slika za Marvelovu seriju, generirana umjetnom inteligencijom. Raden je primijetila da se brojke na satu pojavljuju kao "besmislene vijuge", što je prema njezinu mišljenju jasan znak da je riječ o tvorevini umjetne inteligencije. Drugi korisnici pridružili su se kritikama sugerirajući da su figure koje okružuju Lokijevu glavu (Tom Hiddleston) izgleda generirane umjetnom inteligencijom ili loše fotošopirane.

Pozadinska slika, koja je preuzeta sa Shutterstocka, nema nikakvih indikacija da je generirana umjetnom inteligencijom. Međutim, sadržaj istog autora te slike dijeli slične osobine, sadržavajući mutne ili besmislene simbole zamaskirane u brojeve ili rimske brojeve.

In-house generirani AI sadržaj?

Shutterstockova politika izričito zabranjuje sadržaj generiran umjetnom inteligencijom, osim kada je kreiran pomoću njihovog alata AI Image Generator, koji je obučen na njihovoj vlastitoj biblioteci i nosi izjavu o odricanju od odgovornosti u tom smislu. To pak implicira da je Disney previdio ili zanemario činjenicu da je sliku sa Shutterstocka generirala umjetna inteligencija. Njihov propust je međutim ostavio zajednicu ilustratora nezadovoljnom.

S proliferacijom dostupnih generativnih AI alata kao što su DALL-E 3 i Bing Image Creator, proizvodnja umjetnosti generirane umjetnom inteligencijom postala je lako ostvariva. čak su i divovi poput Gettyja, Adobea i Shutterstocka također predstavili vlastite alate za generiranje slika. Unatoč tome, i dalje postoje zabrinutosti u vezi s intelektualnim vlasništvom, kao i potencijalnom erozijom financijskih sredstava za život umjetnika.

Licenciranje fotografija i ilustracija na stranicama općenitih fotogalerija, bio je način na koji su mnogi vrijedni umjetnici zarađivali za život. Ne mislim da je njihova zamjena generiranim slikama putem tehnologije izgrađene na masovnoj eksploataciji i krađi plaća, ništa etičnija od zamjene Disneyjevih zaposlenika, poručila je Raden u idućoj objavi na platformi X.

Razočarani i korisnici

Dio korisnika izrazio je razočaranje.

Gotovo kao da nema interesa za stvarnu umjetnost koja dolazi iz Disneya/Marvela ovih dana. Samo sadržaj, poručio jee jedan. Drugi je pak istaknuo da je riječ o ponavljanju problema, jer je i još jedna Marvelova serija, Tajna invazija (Secret Invasion), na sličan način izazvala kontroverze korištenjem umjetne inteligencije.

Dok alati kao što su Shutterstock AI i Adobe Firefly rade unutar granica svoje vlastite knjižnice, etička dilema oko zamjene kreativnog rada i dalje postoji. Nimalo manje važno za istaknuti jest da je s napretkom AI-ja, razlikovanje originalnog sadržaja od AI generiranog sadržaja postalo sve veći izazov za neuvježbano oko.

U međuvremenu, iz Shutterstocka se nisu oglasili na brojne upite medija o spornoj slici.

Izvor: Mashable

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti