Djetinjstvo u digitalnom i smartphone razdoblju radikalno se razlikuje od načina odrastanja u prošlosti. Umjesto vani na zraku i u igri, sve više djece vrijeme provodi u svoja četiri zida na mobilnim uređajima, društvenim mrežama i videoigrama, a u skladu s tim promijenio se i način na koji troše džeparac.
Prema istraživanju koje je provedeno u Velikoj Britaniji, a čiji bi se rezultati vjerojatno djelomično mogli primijeniti i na brojne druge zemlje, djeca više svoj džeparac ne troše na bombone i knjige, već novac koji su dobili od roditelja i rodbine najčešće troše u digitalnom svijetu kupujući dodatke u videoigrama. Istraživanje je nedavno provedeno među 24 tisuće djece starosti između 4 i 14 godina i pokazalo je da novac najčešće troše na online platformi za igre Roblox i, naravno, planetarno popularnom Fortniteu koji je besplatan, ali okreće milijarde prodajom različitih dodataka unutar igre.
Na trećem mjestu po potrošnji džeparca nalaze se Lego kockice, nešto što se ipak nije promijenilo s godinama i u čijem sastavljanju i igri uživaju generacije najmlađih, ali i onih (malo) starijih. Tek na četvrtom mjestu nalaze se slatkiši i knjige koji su ranije bili na prvom mjestu po potrošnji džeparca.
Zanimljivo, u odnosu na prošlu godinu, djeca danas uštede više od džeparca koji dobiju (43,5 posto u odnosu na 38 posto), a još su zanimljiviji brendovi za koje štede. Pored već spomenutih Robloxa i Lega, djeca između 4 i 14 godina već sada štede za - Appleove uređaje. Što se tiče načina na koji djeca zarađuju novac, najčešće je to čišćenjem svojih soba, dok najveći džeparac dobiju kada operu roditeljima automobile. Roditelji ih također ponekad nagrade i kada su dobri te kada su hrabri.
Izvor: Business Insider