Ljudi već sada sate i sate provode u digitalnim i virtualnim svjetovima - bilo da je riječ o videoigrama, surfanju internetom, društvenim mrežama i slično. U budućnosti dio tog vremena, predviđaju stručnjaci Gartnera, provodit će u - metaversu. Ovaj izraz nedavno je postao mainstream nakon što je Mark Zuckerberg promijenio ime Facebooka (kompanije, ne društvene mreže) u Metu, a odnosi se na dijeljeni virtualnim prostor koji “pruža imersivna iskustva” u kojem će ljudi raditi, igrati se, šopingirati, obrazovati se itd.
Do 2026. godine 25 posto ljudi provodit će najmanje jedan sat dnevno u metasvemirima, a u Gartneru vjeruju da metaversom neće vladati samo jedna kompanija poput Mete, već različite tvrtke. Metaverse će imati svoju vlastitu virtualnu ekonomiju baziranu na digitalnim valutama i NFT-u, a samo prošle godine tržište NFT-a vrijedilo je oko 27 milijarde dolara.
Dok neki metaverse trenutačno uspoređuju samo s videoigrama, budućnost bi trebala donijeti puno više opcija i ljudima omogućiti da repliciraju ili poboljšaju svoje fizičke aktivnosti, prenose na Venture Beatu. Kompanije će putem metasvemira komunicirati sa svojim korisnicima, zaposlenicima će se omogućiti bolja suradnja putem imersivnih radnim mjesta u virtualnim uredima, dok će virtualni događaji korisnicima ponuditi nove opcije druženja, radionica itd.
Također, u takvim virtualnim svjetovima kupovat će se digitalna zemljišta i kuće (koje će možda biti skuplje od kuća u stvarnom životu), šopingirat će se u virtualnim trgovinama itd.
Do 2026. oko trećina organizacija proširit će svoje poslovni model na metaverse u kojem će prodavati svoje proizvode i usluge te iz Gartnera kažu kako bi već sada organizacije trebale početi s razvojem digitalnih strategija koje uključuju infrastrukturu i korisnike povezane s metasvemirom.