Dok je TikTok u problemima, konkurenti slave: Evo tko bi mogao profitirati zabranom popularne platforme

Amerikanci tvrde da TikTok predstavlja prijetnju nacionalnoj sigurnosti.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 15.03.2024. / 11:31

Mark Zuckerberg (Foto: Afp)

Po drugi put u nekoliko godina TikToku prijeti gašenje na području SAD-a. I ovog puta razlog je briga za američku nacionalnu sigurnost te, prema zakonu koji je donio Zastupnički dom, ova društvena mreža ima rok od pet mjeseci za promjenu vlasnika (pri čemu taj vlasnik ne smije biti kineska tvrtka) ili će joj biti zabranjen rad u ovoj državi. Prije nego zakon stupi na snagu, on još mora proći kroz Senat te ga mora potpisati predsjednik, a sve se to događa uoči nadolazećih američkih izbora na kojima bi se ponovno trebali suočiti Biden i Trump.

Prije nekoliko godina TikTok se ipak izvukao te je nastavio s radom na ovom tržištu, no pitanje je hoće li se i ovog puta izvući ili će zaista doći do zabrane u SAD-u.

Zabrana, ilustracija Američki ultimatum TikToku: Imate pet mjeseci ili ćemo vas zabraniti

Ako do toga zaista dođe, bit će zanimljivo pratiti situaciju na tržištu društvenih mreža i kome će se tiktokeri nakloniti, odnosno koja bi im mreža mogla zamijeniti TikTok, a pitanje je mogu li tu situaciju iskoristiti neke nove platforme koje će privući mlade. Npr. nakon što je Musk preuzeo Twitter pojavilo se više novih platformi koje su pokušale uzeti dio tog tržišta, no niti jedna ipak nije uspjela privući značajan broj korisnika, osim Threadsa, no riječ je o Metinoj mreži koja je povezana s Instagramom.

Na to tko bi mogao profitirati blokadom TikToka već je upozorio Donald Trump. On smatra kako će to biti - Facebook. Trump s tim nije oduševljen, pogotovo jer su mu Facebook i Instagram ranije blokirali profile te je čak rekao da, iako oko TikToka ima puno toga lošeg, također ima i puno dobrih stvari oko te mreže.

O potencijalnim profiterima zabrane TikToka prošle godine jedna je analitička kompanija provela istraživanje i njeni su rezultati na tragu onog što je rekao Trump. Podaci tvrtke Bernstein tako pokazuju da bi najveći pobjednik bila Zuckerbergova Meta, kako se sada naziva kompanija koja je osnovana kao Facebook. Pri tome se toliko ne spominje sam Facebook, već Instagram koji bi mogao privući veliki broj novih korisnika.

Korisnici će ići tamo gdje već jesu. To je najvjerojatnije Instagram Reels na kojem ionako gledaju najviše kratkih videa nakon TikToka, kao i Snapov Spotlight… to bi trebali biti najveći pobjednici, zaključak je istraživanja. Naravno, ovim društvenim mrežama treba dodati i Googleov YouTube.

TikTok Zahuktava se situacija oko TikToka: Kina osudila "nasilničke metode" SAD-a

Ako na američkom tržištu nestane TikTok, onda bi oglašivači trebali raspodijeliti novac na druge društvene mreže, pri čemu će najveći pobjednici biti upravo Meta, Google i Snap kojima bi potencijalno povećanje broja korisnika trebalo donijeti i povećanje prihoda od oglasa. Novac od oglašavanja ide tamo gdje su oglašivači najkomotniji i gdje je najveći povrat investicije. I tu Meta izgleda kao najizgledniji pobjednik sa svojim najboljim oglašivačkim proizvodom, naglašava se u rezultatima ovog istraživanja.

Izvor: Tech Crunch 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti