Dosta vam je čekanja u čekaonici kod liječnika? Hrvatski informatičar i njegov tim imaju rješenje

Kad "čekaonica" postane nervozna, medicinsko bi osoblje dobilo signal da intervenira, odnosno da pacijente obavijeste o trenutačnom stanju u ambulanti i da ih informacijama pokušaju smiriti.

Martina Čizmić | 09.09.2019. / 18:06

Liječnik (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Prvo mjesto na međunarodnom informatičkom natjecanju Techfest Munich 2019., osvojila je peteročlana hrvatsko-njemačko-francusko-srpska ekipa informatičara s Lukom Strižićem na čelu, koja je pobijedila s temom "Eliminirajmo čekaonicu" čijom se primjenom smanjuje vrijeme čekanja u bolničkim i ambulantnim čekaonicama.

Na hakatonu na minhenskom Tehničkom sveučilištu koje je trajalo tri dana, od 6. do 8. rujna, nastupilo je 48 ekipa s oko 200 natjecatelja. Od osam predviđenih tema, ekipa koju je predvodio diplomirani zagrebački FER-ovac, sada zaposlenik Googla, Luka Strižić, opredijelila se za temu "Eliminirajmo čekaonicu", čiji su pokrovitelji bile zdravstvene službe Porschea i General Electrica. Ekipa se nazvala Haoma, po perzijskom bogu zdravlja.

Uz Strižića u ekipi su bila dva Nijemca, te po jedan Francuz i Srbin i trebala je razviti ideju čijom bi se primjenom smanjilo vrijeme provedeno u bolničkim ili ambulantnim čekaonicama, odnosno kako bi se to vrijeme učinilo što podnošljivijim.

Informatičari su se fokusirali na radiološke odjele, jer oni koriste skupe medicinske uređaje, koji su, u pravilu, stalno "prebukirani", pa svaki poremećaj u rasporedu ili hitni slučajevi, znače da će pacijenti osjetno produžiti vrijeme čekanja u čekaonici.

"Mi smo razvili sustav koji koristeći što više podataka o pacijentima pronalazi uzorke i predviđa vrijeme čekanja na pregled, odnosno pretragu. Tako se na primjer, može ustanoviti da termin klaustrofobičnog pacijenta traje X minuta više od prosječnog za tu proceduru", rekao je Strižić. Također, dodali su senzore koji registriraju nervozu u čekaonici, kroz detektor pokreta, zvuka, vibracija, temperature i vlage.

Kada bi se osjetilo da "čekaonica" postaje nervozna, medicinsko bi osoblje dobilo signal da intervenira, odnosno da pacijente obavijeste o trenutačnom stanju u ambulanti i da ih informacijama pokušaju smiriti", obrazložio je Luka Strižić.

Stručna je komisija ocijenila kako taj rad bio najbolji i primjenjiv u praksi, pa su autori nagrađeni boravkom u Budimpešti gdje će obići General Electricov odjel u kojem se razvijaju upravo zdravstveno-digitalna rješenja. Tom će prilikom biti i riječi o mogućnostima primjene njihovog rada.

(Hina)

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti