Provesti odmor u kampu, bez obzira gdje se on nalazio, nije za svakoga. No, posljednjih je godina ova vrsta odmora ponovno popularna. Iz godine u godinu sve više ljudi odlučuje se za kampiranje u šatoru, kamperu ili pak luksuznoj kamp kućici. Samo u Hrvatskoj nalazi se više od 800 registriranih kampova koje posjećuju domaći, ali i strani turisti.
Unatoč tome što se sve više ljudi odmara u kampovima, a u nekima borave i digitalni nomadi, u većini slučajeva kampovi nemaju digitalizirano poslovanje. Upravo su tu svoju priliku vidjela dva hrvatska startupa - SWEN i CampMap koji su odlučili kampove digitalno transformirati.
SWEN je tako sustav upravljanja kampom (Property Managment System - PMS), koji se počeo u Bornfightu 2019. godine. Tijekom suradnje s kampom Šimuni, jednim od najvećih kampova u Hrvatskoj i Europi, nastala je ideja o izradi specijaliziranog sustava za upravljanje kampom, jer su postojeći sustavi na tržištu nominalno napravljeni i prilagođeni za hotelski segment.
U SWEN je do danas uloženo više od 1,6 milijuna eura kako bi se stvorio cjeloviti i skalabilni PMS za kampove.
CampMap je sustav digitalne kartografije kampova pokrenut 2020. godine u Rijeci. Svojevrsni "Google Map" za ljubitelje kampiranja nudi realistične digitalne mape kampova sa svim informacijama na jednome mjestu: opis, veličinu i položaj parcela, 360° fotografije, poziciju sanitarnih čvorova i ostalih usluga kampa, radno vrijeme restorana i recepcije, ponudu sportskih sadržaja i sve ostalo bitno za jednostavno, brzo informiranje na jednom mjestu, uključujući i GPS navigaciju za lakše snalaženje unutar kampa.
Na ideju o CampMapu došao je 2019. godine Simon Neal, Škot s hrvatskom adresom, koji je u začecima sam i financirao projekt. Vrlo brzo investitori su prepoznali poslovnu priliku pa je 2020. godine investicijski fond Fil Rouge Capital investirao 50.000 eura, a potom kroz 2021. i 2022. dodatnih 500.000 eura.
CampMap tako konstantno raste te trenutno pokriva 40% tržišta kampova u Hrvatskoj, a kroz suradnju sa SWEN-om nastavit će širiti svoje prisustvo.
Suradnja između ova dva startupa, kako otkriva Product Lead SWEN-a Leonardo Dražić, nametnula se prirodno.
Iako smo prisutni na istom tržištu, fokusirani smo na različite stvari koje se međusobno mogu itekako dobro komplementirati. Vjerujem da ćemo sinergijom naših kvalitetnih sustava postići još veći uspjeh, ističe Dražić..
Trenutno je suradnja ovih dvaju hrvatskih starupa u fazi daljnjeg istraživanje tržišta, a cilj im je otkriti i validirati potencijalne prilike za zajedničku inovaciju.