E-mobilnost u Hrvatskoj: Potrebna su ulaganja u infrastrukturu

Za razvoj e-mobilnosti potrebna su ulaganja i investicije u istraživanje i razvoj, kao što je potrebno i podupirati inicijative za održivi transport i raditi na poticajnoj poslovnoj klimi.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.09.2023. / 09:18

Konferencija HGK-a o e-mobilnosti (Foto: HGK)

U Hrvatskoj je prošle godine prodano 1374 električnih vozila, što je nešto više od 3 posto ukupne prodaje automobila i za očekivati je kako će te brojke svake godine biti sve veće. No kako bi Lijepa Naša iskoristila pun potencijal električne mobilnosti, koji osim samih vozila uključuje i infrastrukturu, potrebna su ulaganja i investicije u istraživanje i razvoj, kao što je potrebno i podupirati inicijative za održivi transport i raditi na poticajnoj poslovnoj klimi.

  Tesla Model 3 Prosječna prodajna cijena električnih automobila niža je za skoro 20 posto

To je jedan od zaključaka konferencije o pametnoj energiji i e-mobilnosti koja je jučer održana Hrvatskoj gospodarskoj komori, u organizaciji tvrtke CEV Technologies, uz partnerstvo tvrtki METRO, SAP i Heidelberg Amperfied te suorganizaciju HGK. Kako je na konferenciji naglasila direktorica Sektora za industriju i održivi razvoj HGK Marija Šćulac, e-mobilnost je, osim što mijenja lice transporta, i pokretač gospodarskog razvoja koja potiče inovacije, stvara radna mjesta i nove tehnologije. Potencijal tržišta je iznimno velik i samo tržište električnih vozila u nadolazećem razdoblju moglo bi dosegnuti čak bilijun dolara, objasnila je Šćulac.

Izazovi na ovom tržištu za Hrvatsku su veliki, a na konferencije Ivica Blažević iz CEV technologiesa objasnio kako ih je Norveška, lider u elektrifikaciji, uspjela savladati. Norveška je to postigla, ali tako što je opcija električnog vozila postala najisplativiji izbor za potrošače, ulagali su u sustav punjenja i olakšali pristup svim tipovima korisnika, i u slučaju privatnih kuća i višestambenih zgrada. Kod nas je veliki problem ulaganje u električnu infrastrukturu – mreže se moraju nadograditi kako bi mogle izdržati povećanu potražnju, pojasnio je Blažević.

Slika nije dostupna BMW, Honda i Ford pripremaju platformu za usluge punjenja

Za uspjeh cjelokupnog tržišta, od velike će važnosti biti i predvodnici promjena i elektrifikacije u privatnom sektoru, a na konferenciji smo čuli neke od primjera i planova privatnih kompanija u Hrvatskoj. Olaf Schulze iz tvrtke METRO rekao kako je cilj kompanije bio do 2030. godine postaviti tisuću utičnica za punjenje električnih vozila, a već u rujnu ove godine dosegnuli su više od tisuću lokacija.

SAP je predstavio svoje proizvode i softverska rješenja u području e-mobilnosti, a ona uključuju i korištenje umjetne inteligencije. Njihova rješenja omogućuju izgradnju, kao i upravljanje mrežama za punjenje električnih vozila te upravljanje naplatom. Troškovi energije, proces punjenja, uporaba mreže – sve je u potpunosti jasno i transparentno, pojasnio je Korbinian Koblitz iz tvrtke SAP.

  Tesla Model Y Raste potražnja za električnim vozilima u svijetu

Primjer kako tvrtke mogu postojeći know-how iskoristiti za uključivanje u domenu e-mobilnosti je i tvrtka Heidelberg Amperfied, koji su originalno kreirali inovativna rješenja u domeni tiska i medija, da bi tu elektroniku naknadno iskoristili za razvoj pametnih rješenja za punjenje.

E-mobilnost, podsjetili su na konferenciji, jedno je i od rješenja za veliki problem klimatskih promjena i smanjenje ugljičnog otiska, a to je i podsjetnik kako su napredak i inovacije u svijetu mogući i bez žrtvovanja okoliša.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti