e-Poslovanje trebalo bi tvrtkama olakšati komunikaciju s javnim tijelima

Među uslugama koje javnopravna tijela pružaju poslovnim korisnicima, nalaze se i usluge e-Ovlaštenja, e-Autoškole, izdavanje uvjerenja da se ne vodi kazneni postupak, dostava elektroničkih isprava za registraciju vozila u RH te jedinstvena informacijska točka - sustav katastra infrastrukture.

Martina Čizmić | 05.10.2022. / 08:25

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva (SDURDD) predstavio je na današnjoj konferenciji u Zagrebu rezultate četverogodišnjeg projekta „e-Poslovanje“ koji omogućava jedinstveni pristup javnim elektroničkim uslugama za poslovne korisnike.

SDURDD projekt „e-Poslovanje“, vrijedan 50.983.989,90 kuna, provodi u suradnji s Financijskom agencijom (Fina) te Agencijom za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama (APIS IT), kao projektnim partnerima. Projekt je u potpunosti financiran iz Europskog socijalnog fonda.

Slika nije dostupna Predstavljen projekt e-Poslovanje koji poslovnim korisnicima omogućuje pristup online uslugama javne uprave

Projekt „e-Poslovanje“ olakšava poslovanje poslovnim subjektima, a među uslugama koje javnopravna tijela pružaju poslovnim korisnicima, nalaze se i usluge e-Ovlaštenja, e-Autoškole, izdavanje uvjerenja da se ne vodi kazneni postupak, dostava elektroničkih isprava za registraciju vozila u RH te jedinstvena informacijska točka - sustav katastra infrastrukture.

Platforma e-Poslovanje predstavlja svojevrsno proširenje sustava e-Građani i namijenjena je svim oblicima poslovnih subjekata - tvrtkama, obrtima, OPG-ovima, udrugama i drugim neprofitnim organizacijama, kao i osobama koje obavljaju slobodne djelatnosti i sporedna zanimanja. Ključna uloga je omogućiti poslovnim subjektima brzu, efikasnu i jednostavnu komunikaciju s tijelima javne uprave, te povećati dostupnost samih e-usluga na portalu e-Građani. Naš zajednički cilj je digitalizirana javna uprava koja je temelj za daljnji razvoj konkurentnog, inovativnog i digitalnog društva i gospodarstva, istaknuo je Nikola Modrušan, načelnik sektora za razvoj digitalne infrastrukture Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.

Za potrebe projekta e-Poslovanje, komponenta NIAS nadograđena je novim funkcionalnostima koje omogućavaju autentifikaciju i autorizaciju korisnika prilikom pristupa i korištenja e-usluga namijenjenih i poslovnim subjektima. Dosadašnja praksa upravljanja pristupnim pravima putem šaltera institucija, unaprijeđena je naprednim digitalnim mehanizmima koji ovlaštenim osobama omogućavaju samostalno upravljanje pristupnim pravima kroz sustav e-Ovlaštenja. Nadogradnjom NIAS-a i e-Ovlaštenja kroz projekt e-Poslovanje, zaokružen je cjelokupni proces interakcije građana i poslovnih subjekata s javnom upravom, a sve veći broj poslovnih korisnika govori sam za sebe o uspješnosti ovog projekta, dodala je Andreja Kajtaz, direktorica Sektora digitalnih rješenja Fine.

Slika nije dostupna Istraživanje o digitalizaciji otkrilo: Pandemija je potaknula građane da postanu e-Građani

Maja Širić, izvršna direktorica Sektora poslovnih operacija APIS IT-a, pojasnila je što to točno znači za korisnike.

Korisnički pretinac koji je APIS IT razvio u sklopu projekta e-Poslovanje odsada će biti jedinstveno mjesto za sve poruke javne uprave bilo da je riječ o fizičkim osobama ili poduzetnicima koji će jednostavnim odabirom prikaza imati pregled interakcije s tijelima javne uprave. Uz novu web i mobilnu aplikaciju za korisnički pretinac, dodatnu vrijednost projekta predstavlja izgradnja modernog i sofisticiranog sustava poslovnog izvještavanja koji će biti temelj za sve buduće odluke o daljnjem razvoju digitalnih usluga javne uprave, rekla je Širić.

Rezultate projekta „e-Poslovanje“ predstavio je Dražen Božić, voditelj projekta e-Poslovanje pri Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva. Osnovni cilj uspostave sustava e-Poslovanje je dodatno unaprijediti poslovnu klimu u Republici Hrvatskoj i olakšati poslovanje kroz jačanje učinkovitosti javne uprave. Projekt doprinosi administrativnom rasterećenju poslovnih subjekata kroz elektroničku komunikaciju s javnom upravom, štedi njihovo vrijeme i novac te povećava dostupnost samih usluga jer je e-usluga dostupna svima pod jednakim uvjetima, bez obzira na lokaciju poslovanja ili uređaj koji se koristi.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti