Europska komisija objavila je kako je poslala zahtjev za dodatnim informacijama YouTubeu, Snapchatu i TikToku u kojem od dotičnih platformi traži pojašnjenje o dizajnu i funkcioniranju njihovih sustava preporuka.
Podsjetimo, prema Zakonu o digitalnim uslugama (DSA), platforme moraju procijeniti i adekvatno ublažiti rizike koji proizlaze iz njihovih sustava preporuka, uključujući rizike za mentalno zdravlje korisnika i širenje štetnog sadržaja koji proizlazi iz dizajna algoritama koji se temelji na angažmanu.
Kako pojašnjavaju iz EK, od YouTubea i Snapchata traže se detaljne informacije o parametrima koje koriste njihovi algoritmi za preporuku sadržaja korisnicima, kao i njihovoj ulozi u pojačavanju određenih sistemskih rizika, uključujući one koji se odnose na izborni proces i građanski diskurs, mentalnu dobrobit korisnika (npr. ovisničko ponašanje i sadržaj 'zečjih rupa'), te zaštita maloljetnika. Pitanja se također odnose na mjere platformi za ublažavanje potencijalnog utjecaja njihovih sustava preporuka na širenje nezakonitog sadržaja, poput promicanja ilegalnih droga i govora mržnje.
Od TikToka je zatraženo da pruži više informacija o mjerama koje je usvojio kako bi izbjegao manipulaciju uslugom od strane zlonamjernih aktera i kako bi ublažio rizike povezane s izborima, pluralizmom medija i građanskim diskursom, koji mogu biti pojačani određenim sustavima preporuka.
YouTube, Snapchat i TikTok moraju dostaviti tražene podatke do 15. studenog, a ovisno o tome jesu li u Europskoj komisiji zadovoljni tim odgovorima, mogu tražiti dodatna pojašnjenja ili pak službeno otvoriti postupak i kazniti platformu za netočne, nepotpune ili obmanjujuće informacije. U slučaju izostanka odgovora, Komisija može izdati službeni zahtjev, a u tom slučaju, izostanak odgovora u roku mogao bi dovesti do izricanja financijske kazne.
Između ostalog, sustavi preporuka ključni su dio formalnih postupaka za neusklađenost otvorenih protiv TikToka, AliExpressa, Facebooka i Instagrama.