Boltova usluga najma električnih romobila dostupna je u 20 europskih zemalja i 170 gradova, a od početka prošle godine dostupna je i u Lijepoj Našoj. Prvo je predstavljena u Rijeci, a naknadno i u Osijeku, Varaždinu i Vinkovcima, a o dosadašnjim rezultatima njihova korištenja na današnjoj konferenciji za medije govorili su Ivan Begović, country manager za mikromobilnost za Bolt Hrvatska i Slovenija i Krešimir Lulić, operativni specijalist za mikromobilnost za Bolt Hrvatska.
S obzirom na to da se modalitet prijevoza mijenja - prema njihovim podacima, za kraće udaljenosti sve se više, umjesto automobila, koriste električni romobili (od 14 do čak 28 posto), tako i Bolt ulaže sve više resursa u projekte najma električnih romobila. Do kraja ove godine namjeravaju imati više od 200 tisuća e-romobila u više od 200 gradova.
Što se Hrvatske tiče, trenutačno u Rijeci imaju 200 romobila, a uskoro će se ta brojka povećati na 300, u Osijeku imaju 200, dok u Varaždinu i Vinkovcima imaju 150 romobila za najam. U svim gradovima pilot-projekt najma električnih romobila ostvario je odlične rezultate te su svi gradovi pokazali interes za produljenjem korištenja usluge.
Također, iz Bolta žele proširiti uslugu i na druge gradove (internes u njima postoji), uključujući i Zagreb i Split, no takve odluke ipak ovise o gradskim vlastima koje čekaju da stupe na snagu promjene u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama s kojom bi se tržište električnih romobila zakonski regulirao.
Tijekom konferencije posebno je naglašeno kako Bolt kontinurirano razvija svoju uslugu te su u četiri godine predstavili 5 modela romobila te bi se peta generacija trebala pojaviti i u hrvatskim gradovima. Kao prioritet svoje usluge izdvojili su sigurnost, bilo da je riječ o edukaciji o odgovornoj vožnji ili o samim romobilima koji su opremljeni senzorima i u kojima se koristi umjetna inteligencija kako bi upravljanje njima bilo sigurno te kako bi se spriječila vožnja više osoba, smanjila brzina na određenim područjima s puno ljudi itd.
Što se trendova na tržištu mikromobilnosti tiče, iz Bolta su izdvojili tri takva velika trenda - uvođenje punionica za romobile, optimizaciju flota, što uključuje i romobile sa zamjenjivim baterijama te implementaciju dodatnih sigurnosnih značajki.
Na temelju podataka dobivenih vožnjom hrvatskih korisnika u Rijeci koji su do sada na Boltovim romobilima prešli udaljenost od oko 290 tisuća kilometara, imamo i neke zanimljive lokalne trendove pa se tako najveći broj vožnji (73 posto) odvija između ponedjeljka i petka i to najviše u periodu između 16 i 18 sati, dakle u vrijeme kada se ljudi vraćaju s posla. Također, što je i očekivano, tijekom ljetnih mjeseci češće su vožnje prema plažama, dok su tijekom ostatka godine ljudi s romobilima najčešće voze prema centru grada. Ljeti prosječne vožnje traju duže (12 minuta), dok u ostatku godine između 8 i 9 minuta, dok je prosječno trajanje vožnje 1,5 km duljine.