Po 25. put, CARNET je na jednom mjestu okupio sve obrazovne djelatnike zainteresirane za digitalno u obrazovanju. Ove godine pod nazivom "Era digitalne zrelosti", konferencij CUC2023. bavila se najaktualnijim pitanjima - od umjetne inteligencije u obrazovanju (ali i izvan njega), pa do toga kako igre utječu na učenje.
Svečano zatvaranje konferencije obilježilo je plenarno predavanje profesora Milesa Berryja sa Sveučilišta u Roehamptonu koji je govorio o umjetnoj inteligenciji kao sredstvu za poticanje inkluzije u obrazovanju. U svom predavanju sudionicima je predstavio besplatne alate pomoću kojih učenici s teškoćama mogu savladavati redoviti nastavni plan i program - od alata za pretvaranje teksta u govor i govora u tekst, preko strojnog prevođenja do potencijala ChatGPT-a i generativnih alata za umjetnu inteligenciju, ali i etičke implikacije koje razvoj umjetne inteligencije donosi.
Tijekom tri dana konferencije, organizirano je više od 50 radionica i neformalnih Birds of feather razgovora, preko 100 interaktivnih izlaganja, šest pozvanih predavanja te panel rasprava na kojoj se govorilo o izazovima koji stoje pred obrazovnim sustavom uzrokovanih brzim napretkom tehnologije i njezinim utjecajem na gospodarstvo i društvo.
Veliko zanimanje sudionika izazvala su brojna pozvana predavanja stručnjaka iz Hrvatske i inozemstva.
Marc Prensky, međunarodno priznati predavač i nagrađivani autor, prvi dan konferencije održao je zapaženo predavanje u kojem je otkrio kako prilagoditi poučavanje novim generacijama i pripremiti ih za njihovu budućnost.
Program konferencije je pokrio i teme kao što su računalna sigurnost i poticanje razvoja kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika i učenika za odgovorno i svrhovito korištenje interneta i digitalnih tehnologija, a poseban naglasak stavljen je na teme pristupačnosti i inkluzivnog učenja i poučavanja uz primjenu asistivne tehnologije.
Sudionici su tako imali priliku čuti predavanje Ines Delzotto, osnivačice prvog Kabineta za asistivnu tehnologiju u Hrvatskoj, koja je na CUC-u otkrila kako asistivna tehnologija može pomoći učenicima s teškoćama da odgovore na izazove i ostvare akademski uspjeh.
O primjeni asistivne tehnologije u obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju govorili su i CARNET-ovi islandski partneri na projektu ATTEND koji su kroz primjere dobre prakse grada Reykjavíka te posebne škole Klettaskóli, predstavili islandski obrazovni sustav te obrazovnu politiku predškolskih ustanova i osnovnih škola.
Korištenje ozbiljnih igara promiče stanje blagostanja i također olakšava smisleno učenje. Ali iznad svega… igre su ugodan i privlačan način istraživanja složenih koncepata i teških izbora na pozitivan način pun nade… možda pravi ključ u srcu klimatske krize i njezinih izazova, poručio je na CUC-u Conor Galvin, voditelj doktorskog studija na UCD College of Social Sciences & Law School of Education koji je drugog dana konferencije sudionicima dao brojne praktične savjete o korištenju ozbiljnih igara u učionici i ukazao na brojne korisne i besplatne online resurse i materijale koji mogu pomoći učiteljima da naprave prve korake u potpuno novi svijet.
Ove godine konferencija je bila posvećena i obilježavanju završetka projekta e-Škole koji je svim školama u Republici Hrvatskoj omogućio sustavno razvijanje digitalne zrelosti pa su tako sudionici imali priliku saznati sve o obrazovanju za digitalne kompetencije, kao i o mrežnoj infrastrukturi u projektu e-Škole, informatizaciji poslovanja škola, novim tehnologijama i alatima za izradu digitalnih sadržaja te podršci korisnicima, kao i analitikama učenja te novim CARNET uslugama – CARNET id i CARNET info.
Govorilo se i o aktualnim trendovima u području kodiranja, programiranja, umjetne inteligencije i njezine etične uporabe u obrazovanju te zaštiti podataka, proširenoj i virtualnoj stvarnosti u kontekstu poučavanja.
Bart Verswijvel, neovisni belgijski edukator i stručnjak iz European Schoolneta na konferenciji je održao predavanje “Unlocking teacher motivation: the magic of sustainable teaching” u kojem je svoje dugogodišnje iskustvo u ulozi učitelja razredne nastave podijelio sa sudionicima konferencije - nastavnicima i nastavnicama koji su u potrazi za motivacijom.
Ivana Juraga iz Europske komisije predstavila je pregled aktivnosti Europske komisije kojima je cilj poduprijeti države članice u digitalnoj transformaciji obrazovnih sustava.
Sudionici su, uz konferencijski program, mogli sudjelovati i u cijelom nizu slobodnih aktivnosti, među kojima su najveći interes izazvali "potraga za blagom" i kviz koji već tradicionalno vodi Morana Zibar.