Prema 430 milijardi dolara vrijednom zakonu o klimi i energiji, koji je američki Senat usvojio u nedjelju, ukinula bi se gornja granica postojećeg poreznog kredita od 7.500 dolara za kupce električnih vozila te uvela neka ograničenja, među kojima i zabrana korištenja poreznog kredita za vozila koja nisu sastavljena u Sjevernoj Americi. Zakon će stupiti na snagu čim da potpiše američki predsjednik Joe Biden.
Taj zakonki pijedlog također uključuje odredbe kojima se zabranjuje korištenje komponenti baterija i rijetkih minerala koji potječu iz Kine.
Mislimo da to diskriminira strane proizvođače u odnosu na američke. Naravno, to znači da je nekompatibilno i s WTO-om, izjavila je glasnogovornica Europske komisije Miriam Garcia Ferrer.
Garcia Ferrer je na brifingu s novinarima izjavila i da se EU složio s Washingtonom da su porezni krediti važni za poticanje potražnje za električnih vozilima i promicanje tranzicije na održivi prijevoz i smanjenje emisija stakleničkih plinova.
No, moramo osigurati da uvedene mjere budu poštene i nediskriminirajuće. Stoga nastavljamo poticati SAD da ukloni te diskriminirajuće elemente iz zakona i osigura da je on u potpunosti u skladu s WTO-om, kazala je.
Južna Koreja je u četvrtak izrazila zabrinutost da bi američki prijedlog potencijalno mogao kršiti pravila WTO-a i bilateralni sporazum o slobodnoj trgovini. Južnokorejsko ministarstvo trgovine objavilo je u priopćenju da je zatražilo od američkih trgovinskih vlasti da ublaže zahtjeve po pitanju baterijskih komponenti i sklapanja vozila.
Ministarstvo je održalo sastanak s proizvođačem automobila Hyundai Motor te proizvođačima baterija LG Energy Solutions, Samsung SDI i SK, na kojem su te kompanije zatražile da ih Južna Koreja podrži kako ih propisi ne bi stavljali u nepovoljniji konkurentski položaj na američkom tržištu, navodi se u priopćenju.
Južnokorejsko udruženje automobilske industrije u petak je izvijestilo kako je uputilo pismo američkom Zastupničkom domu u kojem traži da SAD uključi i električna vozila i baterijske komponente proizvedene i sastavljene u Južnoj Koreji u susutav poreznih kedita, pozivajući se na dogovor o slobodnoj trgovini između SAD-a i Koreje.
Hyundai je izrazio razočaranje jer trenutni zakonski prijedlog ozbiljno ograničava pristup Amerikanaca njihovim električnim vozilima te može dramatično usporiti prijelaz na održivu mobilnost na tom tržištu.
Hyundai, koji doprema na američko tržište svoja električna vozila sklopljena u južnokorejskim pogonima, nedavno je najavio ulaganja u SAD od 10 milijardi dolara, koja će uključivati i porektanje proizvodnje električnih vozila u Alabami i Georgiji.
Još prošloga tjedna skupina velikih proizvođača automobila upozorila je da većina EV modela neće biti pogodna za odobravanje poreznih kredita zbog zakonske odredbe prema kojoj se dijelovi njihovih baterija i rijetki minerali moraju dobaviti iz Sjeverne Amerike.
Porezne olakšice za električna vozila dio su prijedloga Zakona o smanjenju inflacije, koji će vjerojatno biti usvojen u Zastupničkom domu u petak, pa potom upućen Bidenu na potpis.