Autonomni automobili već su odradili milijune kilometara na cestama diljem svijeta, ponajviše u SAD-u i samo je pitanje vremena kada će prizor vozila u kojem nema vozača postati svakodnevica. Napredak koji je postignut s ovom tehnologijom je nevjerojatan, no i dalje je treba usavršiti, a osim same tehnologije, potrebno je donijeti i zakone i pravila koja će biti u skladu s ovakvom vrstom vozila.
Postavljaju se brojna pitanja na koja još nemamo konkretan odgovor, a najvažnije pitanje jest ono oko odgovornosti – tko će odgovarati za prometne nesreće koje izazovu autonomni automobili? Hoće li krivac biti proizvođač automobila, kompanija koja je razvila tehnologiju ili netko treći? Tko će snositi posljedice za ljudske žrtve i materijalnu štetu?
Također, pitanje je kako će automobili reagirati u slučaju prometne nesreće i što ako automobil u kojem uopće nema vozača zaustavi policija – kako će autonomno vozilo reagirati u tom slučaju? Na ova pitanja odgovorio je Waymo, Googleova kompanija koja će u SAD-u uskoro pokrenuti prvi taksi servis s autonomnim vozilima – oni su objavili smjernice o postupanju s njihovim Chrysler Pacifica Hybrid autonomnim vozilima u slučaju da ih zaustavi policija ili ako automobil sudjeluje u prometnoj nesreći.
U slučaju prometne nesreće ili "kritičnog problema", ono što osobe koje prve dođu na mjesto nesreće trebaju napraviti jest otvoriti vrata – ako su vrata zaključana, savjetuje se razbijanje prozora i otključavanje automobila kako bi se vrata mogla otvoriti. Naime, autonomno vozilo programirano je tako da, ako su vrata otvorena, ono se ne može pokrenuti.
Također, ako automobil primijeti hitnu pomoć, vatrogasce ili policiju s upaljenim sirenama, sklonit će im se s puta, a posebno zanimljivo bit će vidjeti što će se dogoditi kada prvi put policajac zaustavi automobil, a u njemu – nema vozača.
Iz Wayma kažu da, ako njihovo vozilo zaustavi policija, ono će spustiti prozor te će uspostaviti vezu sa zaposlenicima Waymoa koji će putem interkoma razgovarati s policijom ili će, vjerojatno u slučaju nekih ozbiljnih problema, kompanija poslati ljude na lice mjesta. A ako policiju samo zanimaju informacije o registraciji i osiguranju, one će biti ispisane na komandnoj ploči i bit će vidljive policajcima.
Izvor: Cnet