Mark Zuckerberg prošlo je ljeto izjavio za kako će Facebook 'definitivno razmisliti o tome” da na svoju mrežu uvede gumb “Dislike”, odnosno “Ne sviđa mi se”, čime bi svojim korisnicima omogućili da iskažu i negativan stav prema nekom sadržaju. Ako i jesu razmislili, definitivan odgovor je – “Ne.”
Na Facebooku postoji čitav niz grupa i stranica koje pozivaju Zuckerberga da napravi gumb Dislike, (samo jedna od njih ima 3,3 milijuna fanova), a postoje i dva neslužbena dodatka za Firefox - FaceMod i Facebook Dislike -- koji tvrde da njihovom instalacijom korisnik dobije “Dislike” opciju, Unatoč tome, čini se da nema nikakve šanse da se ta opcija uskoro i službeno dogodi.
Najavom Open Grapha na nedavnoj godišnjoj Facebookovoj konferenciji f8, jedna od najzanimljivih najava je bila ta da developeri od sada mogu stvarati vlastite gumbove s glagolima i akcijama koje će poticati korisnike na konzumaciju sadržaja. Tako možete dodati “Watch”, “Listen” i “Read” gumbove unutar aplikacija, no Facebook je onemogućio unos glagola “dislike”, što pokazuje i donja fotografija preuzeta s nextweb.com
Zašto Facebook ne želi “Dislike”?
Postoji jedan osnovan razlog. Dok se gumbom “Like” (“Sviđa mi se”), korisnik približuje brendu i stvara se pozitivna atmosfera na društvenoj mreži, sigurno je da bi gumb “Dislike” (“Ne sviđa mi se”) otvorio Pandorinu kutiju stvorivši tenziju između Facebooka, brendova i oglašivača. Zamislite samo kako bi velike tvrtke poput Coca-Cole ili Yahoo-a reagirale kada bi bilo omogućeno da fanovi kliknu “Ne sviđa mi se”. Vjerojatno bi dobro razmislilili o oglašavanju i budžetiranju Facebooka.
Kako bi tek reagirali izdavači, ali i svi ostali, kada bi fanovi počeli “dislajkati” sadržaj koji objavljuju na profilima?
Možda je zaista bolje, radi 'mira u kući”, da nema tog gumba.