Iako su neki od analitičara predvidjeli kako će Facebook, kao najpopularnija društvena mreža na svijetu gubiti na popularnosti, jer ga napuštaju tinejdžeri, to vrijeme po svemu sudeći još nije stiglo...
Dapače, ako je suditi po podacima koje dva puta godišnje, na osnovu internet prometa koji prati i "mjeri" popularni web servis Alexa, objavljuje analitičar društvenih mreža Vincenzo Cosenza na svojoj web stranici, Facebook još uvijek osvaja, iako mu je ostalo vrlo malo zemalja u kojima nije - vodeći. Dakle, na Vincos Blogu se svake godine dva puta objavljuje karta najpopularnijih društvenih mreža na svijetu. Možda će netko pomisliti kako ovi podaci nisu do kraja relevantni, ali autor bloga je jasno istaknuo kako Google+, primjerice, ne može uzeti u obzir jer je promet te društvene mreže integralni dio prometa Google internetske domene, što ga stavlja u favorizirani položaj u odnosu na konkurente, zato su korišteni podaci s Alexe. Također, ako je nekome čudno što se na karti ne nalaze neke druge popularne globalne društvene mreže poput recimo Twittera, ovdje se radi o jednostavnoj metodi koja prikazuje vodeće društvene mreže u pojedinoj zemlji.
A tu je Facebook apsolutno nedodirljiv, jer prema podacima prikupljenim iz 137 zemalja, društvena mreža Marka Zuckerberga je u srpnju ove godine bila vodeća u čak njih - 130! Facebook ima milijardu i 317 milijuna aktivnih korisnika na mjesečnoj razini, od toga 410 milijuna na području Azije (povećanje od 42 milijuna u odnosu na prosinac 2013.), 292 milijuna u Europi, 204 milijuna u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi, odnosno 362 milijuna u ostalim zemljama svijeta. Zanimljivo je kako je Facebook, usprkos spomenuti predviđanjima o opadanju interesa, "osvojio" dvije nove zemlje, Latviju u kojoj je detronizirao Draguiem i Moldovu, u kojoj je do sada vodeća bila društvena mreža Odnoklassniki. Što god netko mislio o Facebooku, njegova popularnost i dominacija na globalnoj karti se nastavlja, a to je u današnjem vremenu jedino što je relevantno i što donosi profit, koji je "sveto pismo" moderne ekonomije, svim ostalim negativnim utjecajima usprkos...
Bilo bi još zanimljivije kada bi se mogle obraditi sve svjetske zemlje, ali to je iz objektivnih i subjektivnih razloga jednostavno nemoguće, no vrlo vjerojatno ni na takvoj karti konačni rezultati ne bi bili previše različiti. Ali, zato je primjerice intrigantan podatak iz Irana, gdje su "zapadne društvene mreže" zabranjene, a u kojem je domaća društvena mreža Facenama preuzela vodeće mjesto od Clooba. Na području Rusije se za vodeću poziciju žestoko bore Odnoklassniki i V Kontakte, dok je u Kini vodeća društvena mreža QZone, čija je popularnost najveća i u Aziji sa 645 milijuna aktivnih korisnika, no Siina Weibo je sve bliže s 503 milijuna, ali ne aktivnih, već registriranih korisnika. Kako se sve mijenjalo od 2009 godine, od kada Cosenza prikuplja i analizira podatke, koje su sve mreže nestajale s karte, možete pogledati u GIF-u ispod teksta. Jedina konstanta je, naravno, Facebook, koji je bio i ostao vodeći...