Nevjerojatna tragedija koja je zadesila Nepal nakon potresa u kojem je živote izgubilo više od 1500 ljudi aktivirala je i najveće svjetske kompanije koje nastoje pomoći u traganju za preživjelima.
Google i Facebook, IT divovi koji su nam svima i te kako promijenili živote i svakodnevne aktivnosti žele svojim aplikacijama, odnosno mogućnostima, pomoći da se pronađu preživjeli nakon razornog potresa, ali i da se članovi zabrinutih obitelji ili prijatelja obavijeste jesu li njihovi najdraži dobro. Facebook tako ima opciju Safety Check dok se Googleov alat za pomoć kod prirodnih katastrofa zove Person Finder. Iako različite, ove dvije opcije u suštini imaju istu zadaću - nakon lociranja pametnog telefona ili drugog uređaja u zoni prirodne katastrofe, poslati "upit" je li određena osoba dobro i nakon odgovora poslati notifikaciju o njezinom statusu svima koji je poznaju. Uz osobni status, možete na Facebooku ili Googleu objaviti i informacije o drugim osobama, ukoliko one nemaju mogućnost da to učine.
Altruistički pristup Facebooka i Googlea većina je pozdravila, iako ima i onih koji se opravdano pitaju ima li ovakav način "traganja" ikakvog smisla kod prirodnih katastrofa ogromnih razmjera, kao što je to slučaj s potresom u Nepalu. Naime, kod ovakvih crnih događaja objektivno je pitanje tko ima vremena provjeravati svoje Facebook ili Google profile i odgovarati na upit je li dobro. To je možda i manji problem, daleko veći je što potres za sobom ostavlja uglavnom ruševine, a to se odnosi i na komunikacijsku infrastrukturu, uključujući nestanak električne energije, pad telekomunikacijskih mreža i svega ostaloga što je potrebno da bi pametni telefoni, tableti, prijenosnici ili računala imali "izlaz u svijet". S druge strane, ako Facebook i(li) Google svojim alatima spase samo jedan život ili umire samo jednu obitelj, njihov je smisao neupitan.
Foto via Flickr