Facebook je spreman ukloniti oglašivačke opcije koje dozvoljavaju oglašivačima da ciljaju određene "osjetljive" skupine korisnika, uključujući rasne, političke i religiozne. Facebook će to učiniti zbog zabrinutosti da bi njihov oglašivački sustav mogao biti zloupotrebljen za nanošenje štete ranjivim korisnicima.
U objavi na službenim stranicama u utorak Facebook je najavio kako donosi tu "tešku" odluku. Potpredsjednik kompanije Graham Mudd pojasnio je da je, dok Facebook želi omogućiti neprofitnim organizacijama i dobrotvornim akcijama da dosegnu što je više moguće ljudi, on predložio kako bi oglašivači mogli "zloupotrebljavati ciljane opcije koje činimo dostupnima", lšto je pak u prvi plan stavilo potrebu za promjenom.
Počevši od 19. siječnja 2022. godine uklonit ćemo opcije detaljnog ciljanja koje se odnose na teme koje ljudi doživljavaju kao osjetljive. One uključuju dobrotvorne akcije, organizacije i javne figure koji se odnose na zdravlje, rasu, etnicitet, političko opredjeljenje, religiju ili seksualnu orijentaciju, pojasnio je Mudd.
Facebookov detaljan sustav za ciljanje omogućava oglašivačima da rafiniraju publiku koja vidi njihove oglase na osnovu više kriterija, poput tipova stranica i grupa koje korisnici prate na Facebook platformi, drugih oglasa na koje su kliknuli te demografskih podataka poput dobi, spola i lokacije.
Dok će se s detaljnim ciljanjem i dalje nastaviti, s navedenom promjenom Facebook više neće dozvoljavati da se oglasi usmjeravaju na bazi tema koje su označene kao "osjetljive".
Promjena politike koju je Facebook najavio dolazi usred kontroverze koja je uslijedila nakon curenja tisuća internih Facebookovih dokumenata u medije proteklog mjeseca i koji su pokazali bijes djelatnika te kompanije oko njezinih politika, koje su prema njihovom mišljenju omogućile širenje dezinformacija, govor mržnje i širenje retorike nasilja online.
Zviždačica koja je spomenute dokumente proslijedila novinarima, bivša Facebookova voditeljica proizvoda Frances Haugen, isto tako je kritizirala svojeg bivšeg poslodavca u svjedočenju pred američkim i britanskim zakonodavcima, okrivljujući Facebook za poticanje nasilja diljem svijeta, uključujući i nerede na Capitol Hillu od 6. siječnja 2021. godine.
Šef kompanije Mark Zuckerberg odgovorio je na kritike, ustvrdivši da je Facebook žrtva koordiniranih napora medija da selektivno koriste dokumente procurile u javnost kako bi napravili krivu sliku o Facebooku.
Izvor: RT/Facebook.com