Već smo naviknuli na stalne promjene na Facebooku, no promjene koje su najavljene na Facebookovoj konferenciji F8 bit će najveće u njegovoj povijesti.
Korisnici će prvo primijetiti promjene u dizajnu - karakteristična plava boja gotovo će iščeznuti s naslovnice Facebooka. Plavi izbornik koji je pratio Facebook od samog početka bit će zamijenjen čišćim, bijelim izbornikom u kojem će naglasak biti stavljen na grupe, a ne više toliko na vijesti.
Tako će korisnici moći objavljivati u grupama direktno s naslovnice, bez ulaska u same grupe, a na izborniku s lijeve strane grupama je dana veća važnost. Osim toga, bit će dodani i novi alati za specijalizirane grupe.
Grupe na Facebooku (Foto: Facebook)
Podsjetimo, Zuckerberg je u svojoj posljednjoj objavi naglasak stavio na promjenu načina na koji korisnici komuniciraju na Facebooku i stvaranju "javnih prostora" za komunikaciju, ali i "privatnih prostora" u kojima se korisnici mogu družiti sa svojim prijateljima i poznanicima. Grupe su, čini se, upravo na tom tragu.
Na prvi pogled, novi Facebook, više podsjeća na Messenger ili Instagram nego na društvenu mrežu koju koristimo godinama.
Osim na grupe, poseban je naglasak stavljen na Stories odnosno Priče, formatu dijeljenja objava koji je u posljednje vrijeme pridobio korisnike.
Promjene će prvo biti vidljive na mobilnoj aplikaciji, dok će se na računalima pojavljivati tijekom sljedećih nekoliko mjeseci.
Meet New Friends na Facebooku (Foto: Facebook)
Mobilna aplikacija dobiti će i novu opciju - "Meet New Friends" odnosno "Upoznaj nove prijatelje" koja će funkcionirati poput aplikacija za spajanje ljudi. Korisnici će tako moći poslati poruku drugim korisnicima, s kojima nisu prijatelji, ali koji dijele zajedničke interese. Nemojte se iznenaditi ako vas dočeka poruka u Inboxu od nekoga, samo zato jer se išli u istu osnovnu školu ili radili za istu tvrtku u nekom trenutku.
I "Facebook Dating", koji još nije ni pravo zaživio, dobiva nove opcije. Jedna od njih je "Secret Crush" odnosno "Tajna simpatija" koja će korisnicima otkriti sviđaju li se nekom od njihovih prijatelja, bez otkrivanja točno kome.
Posebno su zanimljive promjene koje će doživjeti "Marketplace" odnosno "Tržnica", Facebookov dio za prodaju i kupovinu stvari među korisnicima. Odsad će korisnici moći plaćati direktno na "Marketplaceu" i time izbjeći davanje broja računa nepoznatoj osobi.
Messenger postaje lakši i brži
Messenger na desktopu (Foto: Facebook)
Facebook Messenger također će doživjeti značajne promjene. Sama bi aplikacija trebala biti brža i laganija (zauzimati manje prostora na pametnim telefonima), no za to ćemo se morati još malo strpjeti. Najavljeno je da će novi Messenger biti dostupan kasnije ove godine.
Od drugih novosti, posebno je istaknuta mogućnost zajedničkog gledanja videa u stvarnom vremenu, koja bi trebala biti dostupna svima do kraja godine.
Onima koji baš i ne vole tipkati po pametnom telefonu posebno će se svidjeti najava desktop aplikacije Messengera. Biti će dovoljno preuzeti ju na svoje računalo, povezati s računom na Facebooku i korisnici će moći obavljati grupne video pozive, surađivati na projektima ili jednostavno razmjenjivati poruke u Messengeru.
Instagram povezuje ljude
Create Mode na Instagramu (Foto: Facebook)
Ni Instagram neće proći bez nekih novina. Tako od sljedećeg tjedna korisnici više neće morati napuštati Instagram kako bi obavili kupovinu - to će moći obaviti direktno kroz aplikaciju.
Također, bit će moguće pokretati akcije prikupljanja novca u dobrotvorne svrhe. Pratitelji će moći donirati klikanjem na posebnu donacijsku naljepnicu koju će biti potrebno objaviti u Stories. Iz Facebooka ističu kako će ova opcija biti dostupna u SAD-u, a s vremenom i u ostalim državama.
No, za ljubitelje Instagrama možda je najvažnija novost promjene u načinu na koji se stvaraju i dijele fotografije odnosno videa. "Nova kamera" imati će "Create Mode" što će olakšati korištenje kreativnih alata za dodavanje efekata i interaktivnih naljepnica. Iz Facebooka se nadaju da će to potaknuti korisnike Instagrama da se još slobodnije izražavaju.
Jesu li to sve novosti ili Facebook ima još nešto "u rukavu" saznat ćemo postupno, kako se novosti budu pojavljivale u različitim Facebookovim servisima.