Fiksne mreže sve se manje koriste, ali zato mobilne i optičke bujaju

Podaci HAKOM-a potvrđuju ono što je svima jasno - fiksne mreže sve se manje koriste, ali je zato potražnja za "optikom" sve veća.

Hina | 10.07.2023. / 13:46

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Na tržištu elektroničkih komunikacija u prvom tromjesečju je s 376 milijuna eura ukupnih prihoda ostvaren porast od 8,4 posto u odnosu na isto lanjsko tromjesečje, a najveći dio tih prihoda od gotovo 132 milijuna eura odnosi se na prihode od telefonske usluge u mobilnim mrežama, koji su rasli za 13,3 posto, podaci su HAKOM-a.

U mobilnim mrežama, u prvom tromjesečju ostvaren je 2,16 postotni rast broja korisnika, na gotovo 4,5 milijuna, od čega je najviše pretplatnika - 2,1 milijun što je deset posto više nego u istom razdoblju 2022. godine.

Telefonski poziv, ilustracija HAKOM objavio rezultate mjerenja kvalitete mobilnih mreža: Evo tko je najbolji u Hrvatskoj

Podaci HAKOM-a (Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti) pokazuju da je nastavljen višegodišnji pad u fiksnim mrežama, od 9,5 posto, s 30,9 milijuna eura ukupnih prihoda od telefonske usluge u tim mrežama, u kojima je za oko tri posto, na 1,2 milijuna pao broj priključaka.

Od usluga pristupa internetu ukupni prihod za prvo tromjesečje 2023. iznosio je 177,3 milijuna eura ili 8,3 posto više nego u isto vrijeme 2022., a za 6,8 posto, na 6,4 milijuna, povećan je i ukupan broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu.

O toga je za najvećih 34 posto u odnosu na lani, na 202,6 tisuća, porastao broj tih priključaka putem svjetlovodne (optičke) mreže, dok je putem mobilnih mreža taj rast bio 7,7 posto, na 5,3 milijuna tih priključaka.

Iz HAKOM-a ističu i porast ukupnih prihoda od naplatne televizije, za 9,2 posto, na 31,7 milijuna eura, uz blagi rast od 0,3 posto ukupnog broja priključaka, na 926,8 tisuća.

Slika nije dostupna Telekomi mogu biti zadovoljni: Rasli prihodi i ulaganja na tržištu elektroničkih komunikacija

Neki oblik naplatne televizije, kažu iz HAKOM-a, u prvom tromjesečju ove godine koristilo je gotovo 61 posto kućanstava, što je pridonijelo i porastu prihoda, a i dalje je najzastupljenija televizija na internetskom protokolu ili IPTV-u s gotovo 56 posto priključaka. Nakon toga su usluge naplatne televizije putem satelita (SAT TV) i kabelska tv.

Na tržištu elektroničkih komunikacija u prvom tromjesečju nastavljen je i, kažu iz HAKOM-a, trend porasta broja korisnika na mrežama velikog kapaciteta (VHCN) u odnosu na lani, za 15,8 posto, što je pratila i veća migracija korisnika s bakrene (fiksne) na te VHCN mreže, a time i porast novih priključaka putem svjetlovodnih (optičkih) tehnologija u fiksnim mrežama.

Podaci HAKOM-a pokazuju da je Hrvatski telekom (HT) i dalje najjači operator s vodećim tržišnim udjelima u mobilnim mrežama od 45,2 posto, koji je i jedini među tri najveća telekoma taj udjel u prvo tromjesečju ove godine u odnosu na zadnje, četvrto prošle godine povećao sa 44,8 posto.

I u fiksnim mrežama HT je povećao tržišni udjel u prvom tromjesečju ove godine na 54 posto, sa lanjskih 51,6 posto, dok svi ostali u fiksnim mrežama imaju udjel od 46 posto, što je blago smanjenje sa 48,4 posto koliko je bilo krajem prošle godine.

U mobilnim mrežama prema tržišnim udjelima na drugom mjestu je A1 Hrvatska s 35,2 posto, a treći Telemach Hrvatska sa 19,6 posto, kojima su ti udjeli u prvom tromjesečju 2023. blago pali u odnosu na kraj 2022. godine.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti