Apple je tijekom dva desetljeća pokorio nekoliko velikih tržišta i potpuno promijenio pravila igre na njima. Sve je počelo s iPodom i iTunesom s kojim je promijenio glazbeno tržište, nastavilo se s iPhoneom, zatim iPadom i Apple Watchom. Pokazalo se kako je skoro svaki njihov izlet na hardversko tržište uspješan te analitičari, investitori, kao i konkurencija, s velikom pažnjom prate sve glasine i informacije o planovima kompanije.
A prema tim glasinama, Apple će se u budućnosti fokusirati na dva nova tržišta, o čemu smo već više puta pisali. Jedno se odnosi na pametne naočale s kojima će korisnici moći zaroniti u svijet proširene stvarnosti, a drugo je automobilsko tržište. Prema dosadašnjim informacijama, Apple je pregovarao s Hyundaijem, Kijom i Nissanom, no čini se da nikakav dogovor nije potpisan te se moraju okrenuti drugim partnerima. Bit će zanimljivo vidjeti koji će biti sljedeći potez Tima Cooka, odnosno kojim će se partnerima okrenuti kako bi ispunili velike automobilske ambicije.
Kako će njihov očekivani automobil utjecati na tržište i hoće li što promijeniti, trebali bi saznati u drugoj polovici desetljeća, kada se očekuje da bi Apple mogao predstaviti automobil. Trenutačno, čini se da čelni ljudi tradicionalnih automobilskih kompanija nisu previše zabrinuti zbog Apple Cara. Već smo pisali o komentaru prvog čovjeka Volkswagena Herberta Diessa koji je rekao da se ne boje Appleovog automobila, upozorivši da na tržištu automobila vrijede neka druga pravila u odnosu na tehnološko tržište te ga se ne može tako brzo pokoriti kao što su to napravili s telefonima i tabletima.
O Appleovom automobilu novinari su ovaj tjedan pitali i glavnu osobu zadužene za financije u BMW-u te je njegov odgovor na tragu kolege iz VW-a. Nicolas Peter novinarima je na upit o Appleovom automobilu odgovorio da “spava prilično mirno”. Kaže kako je konkurencija odlična stvar jer motivira i druge kompanije te je naglasio kako su oni u odličnoj situaciji i žele “ostati na vodećoj poziciji u industriji”.
Iako, naravno, postoje velike razlike između tehnološke i automobilske industrije te su VW i BMW kompanije s velikom tradicijom, ipak treba podsjetiti da se niti šefovi kompanija poput BlackBerryja i Nokije, nakon predstavljanja iPhonea, nisu previše zabrinjavali i nisu smatrali da im je Apple neka prijetnja. A znamo kako je to za njih završilo.
Izvor: Business Insider