Prije nekoliko godina činilo se kako će udio električnih automobila do kraja desetljeća strelovito rasti te da bi neočekivano brzo po udjelu prodanih vozila mogli dostići i premašiti benzince i dizelaše. Automobilske kompanije počele su s investicijama teškim više milijardi dolara u elektrifikaciju, dok je razvoj motora s unutrašnjim izgaranjem polako pao u drugi plan. Najavljena su i gašenja određenih modela, dok sve veći broj novih modela ima električne motore.
Sve je to bilo podređeno očekivanjima analitičara prema kojima će struja osvojiti tržište, a veliki pritisak vršili su i regulatori. No pokazalo se kako su ta očekivanja ipak bila preoptimistična. Problemi koji su mučili potencijalne kupce e-vozila prije nekoliko godina, i dalje su prisutni, iako je situacija malo bolja. Automobili su i dalje skupi, doseg baterija nije se povećao koliko bi to ljudi željeli, a pitanje je kada ćemo imati zadovoljavajuću infrastrukturu.
Jedna od kompanija koja je imala velika očekivanja od elektrifikacije jest i Ford koji je početkom 2021. najavio kako će do kraja ovog desetljeća u Europi prodavati samo vozila s električnim motorima. Ford je tijekom posljednjih godina na europskom tržištu prekinuo prodaju popularnih modela poput Mondea, a najavljen je i kraj proizvodnje Focusa, dok bi se na tržištu uskoro trebale pojaviti električne verzije Pume i Explorera. No čini se kako su se čelnici kompanije u posljednje vrijeme malo predomislili jer potražnja za e-vozilima ipak nije u skladu s ranijim očekivanjima. Također, pokazalo se kako tradicionalni europski i američki proizvođači ne mogu konkurirati Kinezima čija vozila nisu samo jeftinija, već su i tehnološki napredna. Rješenje za takvu situaciju je u promjeni strategije i odgodi odluke o kraju prodaje benzinaca. Kako je prihvaćanje električnih vozila usporilo, vjerujemo kako našim kupcima trebamo ponuditi vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i hibridne opcije i nakon 2030. godine, komentirali su iz Forda za Reuters.
Bit će zanimljivo vidjeti hoće li njihovim putem krenuti i neke druge automobilske kompanije koje su ranije najavljivale potpuni fokus prema elektrifikaciji. Fordov potez samo još jednom pokazuje koliko automobilske kompanije moraju balansirati s tranzicijom na električna vozila jer s jedne strane moraju ulagati veliki novac u elektrifikaciju kako ne bi zaostali za konkurencijom, dok s druge strane ne smiju preko noći napustiti benzince i dizelaše za kojima i dalje vlada velika potražnja i od kojih i dalje zarađuju najviše prihoda.