Francuska će zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša

Od 2040. u Francuskoj se više neće prodavati automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem te će na tržištu dominirati električna vozila

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 07.07.2017. / 09:07

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Norveška i Nizozemska već za osam godina planiraju zabraniti prodaju automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, slično razmišljaju i u Njemačkoj i Indiji u kojima se od 2030. više ne bi prodavali benzinci i dizelaši, a ovog tjedna i iz Francuske stižu informacije o budućnosti u kojoj više neće biti mjesta za današnje automobile. Francuzi neće požuriti kao Norvežani i Nizozemci te su najavili kako će novo razdoblje za automobilsku industriju i zabrana prodaje benzinaca i dizelaša početi od 2040. godine, tako da imaju više od dvadeset godina za prilagodbu. Razlog je takvoj zabrani, naravno, borba protiv klimatskih promjena i zagađenja, a iako su u Francuskoj svjesni kako neće biti nimalo lako ostvariti ovaj cilj, ministar okoliša Nicolas Hulot rekao je kako imaju rješenje za njegovo ostvarivanje.

Klasične automobile zamijenit će električna vozila, a tranzicija prema automobilima na struju već je počela u brojnim zemljama diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku. Osim te najave iz Francuske, još jedan dokaz električne budućnosti automobilskog tržišta možemo vidjeti i po ovotjednoj objavi iz Volva koji će u svim svojim modelima od 2019. isporučivati elektromotore te će novi modeli biti u potpunosti električni ili hibridni.

Već je sada većina najvećih automobilskih kompanija najavila odnosno već predstavila vlastite modele električnih vozila te će sve više resursa i istraživanja u budućnosti posvećivati upravo automobilima na struju.

Francuske automobilske kompanije poput Renaulta i PSA Groupa koji proizvodi Citroen i Peugeot na tržištu već neko vrijeme imaju električne automobile – npr. Citroen C-Zero i Renaultov model Zoe, jedna od popularnijih e-vozila na svijetu, već su dostupni na našem tržištu.

Za daljnju popularizaciju električnih vozila i privlačenje novih korisnika bitne su dvije stvari – prvo su subvencije i pogodnosti koje država daje vlasnicima ovakvih vozila (a kakve smo prije dvije godine imali i u Hrvatskoj), a drugo je infrastruktura odnosno velik broj stanica za punjenje. U budućnosti će se takve punionice postavljati ispred zgrada, na javnim parkiralištima i garažama, tako da bi jednom kada električni automobili zaista zavladaju tržištem, infrastruktura trebala biti spremna.

Izvor: NY Times

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti