Mlađe generacije odrasle su uz streaming glazbe i videa te im je, uz određenu mjesečnu pretplatu i nekoliko dodira prstom po ekranu, dostupna gotovo sva glazba i brojni filmovi, serije i dokumentarci koje požele. Ako žele neku pjesmu ili album, lako će ih pronaći i reproducirati, a slično je i s filmovima. Ono što mnogima, osim nekim kolekcionarima, ne pada na pamet, jest da bi pojedini album ili film mogli kupiti i fizički posjedovati.
Kada su u pitanju takvi streaming servisi, korisnicima su pjesme i filmovi dostupni dok god plaćaju pretplatu, a kada prestanu s plaćanjem, taj im sadržaj više neće biti dostupan. Što se videoigara tiče, situacija je ipak nešto drukčija. Kako je objasnio direktor pretplata Ubisofta Philippe Tremblay, gameri su i dalje naviknuti kupovati i posjedovati igre, slično kao ranije DVD-e.
To je promjena u ponašanju korisnika koja je potrebna. Naviknuli su se neposjedovati kolekcije CD-a i DVD-a. To je transformacija koja se sporije odvija kada su u pitanju igre, komentirao je Trembley i dodao kako gameri jednostavno moraju postati “komotni” s činjenicom da neće posjedovati igre.
Takav prelazak s kupovine pojedinačnih igara na pretplatničke servise nazvao je evolucijom, a o tome je govorio upravo zato jer je i njegova kompanija predstavila nove usluge za svoje pretplatnike. Tako Ubisoft sada nudi pretplatnički paket Premium koji za 18 dolara mjesečno uključuje pristup igrama za PC, Xbox i Amazon Lunu, dok paket Classics za 8 dolara mjesečno uključuje pristup samo igrama za osobna računala. U okviru Ubisoft+ Premium paketa dostupno je više od 100 igara, uključujući i Assassin's Creed Valhalla i Assassin's Creed Mirage, dok paket Classics uključuje oko 50 igara.
Govoreći o dosadašnjim iskustvima korisnika s pretplatama, Philippe Tremblay kaže kako su ona različita. U nekim slučajevima gameri plaćaju pretplatu samo zbog jedne igre i, kada pretplata istekne, onda i kupe tu istu igru. Ipak, nada se i vjeruje kako će se tržište s vremenom prebaciti na tzv. games-as-a-service (GaaS) model u kojem će im za određenu pretplatu biti dostupne brojne igre, odnosno vjeruje kako su budućnosti servisi poput Spotifya ili Netflixa, ali samo za videoigre. Do toga će jednom doći, no gamerima ipak treba malo više vremena (što smo vidjeli na primjeru Googleova servisa Stadia), smatra Tremblay.
Izvor: PC Gamer