Pametni zvučnici i glasovni asistenti jedan su od velikih trendova na tehnološkom tržištu – iako nisu toliko popularni u Hrvatskoj, u brojnim zemljama njihova je popularnost sve veća jer putem njih mogu upravljati glazbenim servisima, kućanskim uređajima, slušati vijesti, prognozu vremena i slično. Dugo vremena ovim tržište vladao je Amazon sa svojim Echo uređajima i glasovnim asistentom Alexom, a Echo Dot čak je bio najprodavaniji uređaj na Amazonu proteklih blagdana.
No, prema informacijama Strategy Analyticsa za drugi kvartal ove godine, prvo mjesto na globalnoj listi najprodavanijih pametnih zvučnika ne pripada Amazonovom uređaju, već Googleu i njegovom Home Miniju. U ovom tromjesečnom razdoblju Google je prodao 2,3 milijuna svojih najjeftinijih pametnih zvučnika čime su zauzeli dvadeset posto tržišta pametnih zvučnika.
Sljedeća dva mjesta ipak su pripala Amazonu – Echo Dot prodan je u 2,2 milijuna primjeraka i zauzeo je 18 posto tržišta, dok je veći i skuplji model Echo prodan u 1,4 milijuna primjeraka, čime je zauzeo 12 posto tržišta. Dakle, dva najpopularnija Amazonova modela zauzela su skoro trećinu cijelog tržišta, no prvi mjesto ipak pripada Googleu i njegovom Miniju, dok je veći i skuplji Googleov zvučnik Home prodan u oko 700 tisuća primjeraka i dijeli 4. i 5. mjesto s kineskim Tmall Genie zvučnikom (zauzimaju sedam posto tržišta).
Među prvih pet, dakle, nema Applea i njihovog HomePoda koji je zauzeo 6 posto tržišta, no brojka koja je Timu Cooku i ekipi ipak puno važnija jest da je njihov zvučnik na prvom mjestu kada je u pitanju zarada od prodaje – u tom segmentu zauzima 16 posto tržišta.
Bit će posebno zanimljivo vidjeti kako će izgledati ova lista nakon posljednjeg ovogodišnjeg kvartala – Amazon je jučer već predstavio brojne nove proizvode (ne samo zvučnike) s podrškom za Alexu, možemo očekivati i nekakve novitete od Googlea, zvučnik s ekranom uskoro bi napokon trebao predstaviti i Facebook, a posebno će biti zanimljivo biti pratiti Apple.
Naime, njihov zvučnik prošle je godine kasnio s dolaskom na tržište te nije bio dostupan tijekom blagdanskog šoping razdoblja kada se najviše troši pa možemo očekivati da će krajem godine i potražnja za ovim gadgetom porasti.
Izvor: ZDnet