Google objavio poslovne rezultate za posljednji kvartal 2012. - ostvareni rekordni prihodi u iznosu od 14,4 milijarde $!

Googleu ide fantastično, rezime je poslovnih rezultata za posljednji kvartal 2012. S matematičke strane, govorimo o 14,4 milijardi $ prihoda što je rast za nevjerojatnih 36% u odnosu na isto razdoblje lani.

Zimo Zimo Ante Malenica | 23.01.2013. / 12:09

Google objavio poslovne rezultate za posljednji kvartal 2012. - ostvareni rekordni prihodi u iznosu od 14,4 milijarde $!

Googleu ide fantastično, rezime je poslovnih rezultata za posljednji kvartal 2012. S matematičke strane, govorimo o 14,4 milijardi $ prihoda što je rast za nevjerojatnih 36% u odnosu na isto razdoblje lani. Kada se podvuče crta, ostaje 2,89 milijardi $ čiste dobiti što je nešto više od prošlogodišnjih 2,79 milijardi $. Google je očito mnogo ulagao kako bi došao do velikog rasta na prihodovnoj strani, no uzevši u obzir inovacijsku politiku ovog IT diva, ništa čudno i neočekivano.

U cijeloj priči jedini gubitaš je Motorola Mobility - uz prihode od 1,51 milijardu $, ostvaren je operativni gubitak od 366 milijuna $. Prisjetimo se - Google je Motorolu kupio u svibnju prošle godine po cijeni od 12 milijardi $, pretežito zbog bogate patentne riznice. Nakon što je Home divizija prodana Arris grupi po cijeni od 2,35 milijardi $ u gotovini i dionicama (te je ista dobila pravo na licenciranje patenata Mobility divizije), tek je onda krenula prava rekonstrukcija.

Iako gubitak nije neki teret za proračun, Google želi da svaki dio kompanije bude profitabilan, uključujući Motorolu. Do sada je ona većinom doživjela neke osnovne strukturalne promjene te se realizacija konkurentnih mobilnih uređaja još uvijek čeka. Realno, Motorola Mobility teško je mogla bolje poslovati, uzevši u obzir sve preduvjete.

Postavlja se pitanje tko je najviše pridonio dobrim poslovnim rezultatima. Prema izjavi suvlasnika kompanije, Larrya Pagea, to je bio velik rast prihoda od oglašavanja na mobilnim platformama i YouTubeu. Veliki utjecaj na perfomanse rasta imala je zarada po kliku koja se povećala putem promjene police korištenja oko koje su se po medijima dosta lomila koplja, a EU još uvijek prijeti sankcijama. Nakon što je integrirana u sve Googleove proizvode i usluge, poslije pada zarade po kliku u prošlom kvartalu za čak 9%, posljednji kvartal obilježio je rast od 2%. Riječ je osnovnom mehanizmu s kojim se određuju perfomanse rasta zarade od online oglašavanja.

Gangnam Style korejske pop zvijezde Psy donio je prihode od marketinga u iznosu od 8 milijuna $

Zanimljivo je kako Larry Page nije sretan s proizvođačima mobilnih uređaja - osim što zamjera tradicionalno slabu bateriju u čiji razvoj bi se trebalo investirati mnogo više sredstava (što će vjerojatno i sam Google napraviti), nije sretan ni s kvalitetom izrade jer smartphoneovi se ne bi trebali raspasti poput lubenice kada padnu na tlo. I na tom području očekuju se promjene.

Osim u online oglašavanju na mobilnim platformama, veliku poslovnu priliku Google vidi i u svojem video servisu. Prvi video koji je na YouTubeu premašio milijardu pogleda, Gangnam Style korejske pop zvijezde Psy, donio je prihode od marketinga u iznosu od 8 milijuna $. Dakle samo jedan video. Mnoge velike kompanije tijekom prošle godine prepoznale su YouTube kao odličnu marketinšku platformu, uloživši 50% više sredstava u oglašavanje. Video je IN, a YouTube prva destinacija za gotovo svakog internet korisnika.

Larry Page je zaključio kako je inovacija centar svega i kako je ima sve više. Dovoljno se prisjetiti Googleovih automobila bez vozača. Očekivanja su i za 2013. velika, a vidjet ćemo koji će tempom ovaj IT div rasti. Upitan je dakle samo tempo, rast je u domeni “podrazumijeva se”.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti